انفجار خط لوله گاز در جنوب کشور

چهارشنبه, 3ام آبان, 1391
اندازه قلم متن

این خط لوله انتقال گاز به شرکت هاى نیشکر هفت تپه، کاغذسازى پارس، کارخانه حریر خوزستان، شرکت‌هاى صنعتى منطقه هفت‌تپه بوده است.

حادثه انفجار و ترکیدگى خط لوله گاز در فاصله ۱۰ کیلومترى شوش چغازنبیل رخ داده است.

به نقل از خبرگزاری فارس، این حادثه در خط لوله‌اى که احتمالا حامل نفت یا گاز بوده رخ داده و شعله‌هاى آتش از محل وقوع انفجار زبانه کشید. زبانه‌هاى آتش از ۲۰ کیلومترى محل وقوع هم قابل مشاهده بود.

فرماندار شوش در این شهرستان اظهار داشت: در این منطقه خط لوله‌هاى زیادى وجود دارند که یکى از آنها به دلایل نامعلومى دچار حادثه شد. وی افزود: تیم‌هاى امدادى همه تلاش خود را به کار مى‌گیرند تا در اسرع وقت این حادثه غیرمترقبه را مهار کنند.

مدیرکل حوادث غیرمترقبه خوزستان نیز در این باره گفت: حادثه انفجار و ترکیدگى خط لوله گاز در فاصله ۱۰ کیلومترى شوش چغازنبیل رخ داده است.

محمدرضا آملا زاده افزود: بر اثر شدت انفجار خط لوله گاز و صداى مهیب آن، مردم منطقه دچار وحشت شدند.وى تصریح کرد: تیم‌هاى امدادى بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند. علت این حادثه توسط کارشناسان در دست بررسى است.

سخنگوى سازمان امداد و نجات هم درباره انفجار خط لوله گاز در جنوب کشور گفت: آتش مهار شده و تلفات جانى نداشته ایم.وى افزود: ارزیابیها نشان داد حادثه در مناطق مسکونى رخ نداده است. هر چند علت آن مشخص نیست ولى تلفاتى هم نداشته است.

به گفته کارشناسان اعزامى به منطقه، این خط لوله ۲۴ اینچى خط انتقال گاز به شرکت هاى نیشکر هفت تپه، کاغذسازى پارس، کارخانه حریر خوزستان، شرکت‌هاى صنعتى منطقه هفت‌تپه بوده که به دلایل نامعلومى منفجر شده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.