مصدومیت و تبعید زندانیان سیاسی بهنام موسیوند و علی معزی

سه شنبه, 16ام شهریور, 1395
اندازه قلم متن

ali-moazi-behnam-mousivand-300x191

شب گذشته در سالن ۱۰ بند ۸ زندان اوین، درپی تنش و درگیری میان تنی از زندانیان عادی و سیاسی این بند، زندانی سیاسی بهنام موسیوند مورد ضرب‌وشتم قرار گرفت و از ناحیه سر زخمی شد. از سوی دیگر علی معزی دیگر زندانی سیاسی این بند در پی اعتراض به مسئولین بند، صبح امروز به زندان رجایی‌شهر کرج تبعید شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، شب گذشته میان زندانیان عادی و سیاسی ساکن در سالن ۱۰ بند ۸ زندان اوین تنش روی‌داد.

یک منبع نزدیک به این زندانیان سیاسی با اعلام این خبر به گزارشگر هرانا گفت “تنش شب گذشته بین تنی از زندانیان سیاسی و عادی به خشونت فیزیکی منجر شد، در این بین بهنام موسیوند از ناحیه سر دچار شکستگی شد و به بهداری بند منتقل شد”.

علی معزی دیگر زندانی سیاسی این بند نیز که به مسئولین بند در این مورد اعتراض کرده بود، صبح امروز به زندان رجایی‌شهر کرج تبعید شد. این موضوع را نیز باید اضافه کرد که آقای معزی از سلامت جسمانی خوبی برخوردار نیست و به دلیل مشکل روده هایش دچار خونریزی مداوم است.

علی معزی از تومور مثانه، بیماری پروستات و ناراحتی کلیوی رنج می برد و با مخالفت مسئولین با مرخصی وی جهت درمان و اعزام به بیمارستان روبروست و از رسیدگی پزشکی در طول مدت زندان محروم بوده است.

لازم به یاد آوری است که آقای معزی در پرونده ای جدید در زندان به تبلیغ علیه نظام متهم شده است، او در آذرماه سال گذشته به شعبه بیست و هشت دادگاه انقلاب احضار و مجددا توسط قاضی مقیسه به یک سال حبس تعزیری محکوم شده و در این دادگاه از حق وکیل نیز محروم بوده است. وی همچنین پیش از این یک بار دیگر با همین اتهام در دادگاه کرج محاکمه شده بود.

آقای معزی که سابقه بازداشت و زندان در دهه ۶۰ را نیز دارد، در پاییز ۸۷ دستگیر و به دو سال حبس تعزیری و سه سال حبس تعلیقی محکوم شده بود که پس از تحمل دو سال حبس در زندان رجایی شهر و آزادی از زندان، مجددا در خرداد ماه سال ۹۰ بازداشت شد.

این زندانی سیاسی به اتهام هوادارى از سازمان مجاهدین خلق به چهار سال حبس محکوم شده بود که تا پیش از تشکیل پرونده جدید قرار بود فروردین ماه سال ١٣٩۴ آزاد شود. نامبرده سپس بصورت غیابی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به یک سال حبس تعزیری محکوم شد.

بهنام موسیوند، فعال مدنی که در پرونده ای همراه با آرش صادقی، گلرخ ایرائی و نوید کامران به تحمل یکسال حبس تعزیری محکوم شده بود با احتساب اجرایی شدن محکومیت دوسال حبس تعلیقی از بابت پرونده پیشین، برای تحمل سه سال حبس تعزیری روز دوشنبه ۲۴ خرداد خود را به زندان اوین معرفی کرد و به سالن ۱۰ بند ۸ این زندان منتقل شد.

بند هشت «بدترین بند زندان اوین» و «تبعیدگاه جدید زندانیان سیاسی اوین» توصیف شده است که در آن تعداد زیادی از زندانیان سیاسی و امنیتی بر خلاف اصل تفکیک جرائم در ازدحامی فوق العاده و بدون امکانات و شرایط بد بهداشتی به همراه زندانیان غیرسیاسی نگهداری می شوند و اعتراضات مکرر زندانیان و خانواده ها نیز تا کنون راه به جایی نبرده است.

 

be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.