حسین علیزاده: موسیقی را حذف کنید، مشکل گرسنگی حل می‌شود؟

شنبه, 27ام شهریور, 1395
اندازه قلم متن

hossein alizadeh

حسین علیزاده، موسیقیدان برجسته ایرانی، با انتقاد از محدودیت‌های اخیر پرسیده است آیا اگر موسیقی در ایران به کلی حذف شود، مشکلات گرسنگی، بی‌خانمانی و افسردگی در جامعه ایران حل می‌شود؟

آقای علیزاده در مصاحبه با روزنامه شرق گفته است: “آقایان بیایید موسیقی را نه‌ فقط از یک شهر خاص، که از همه ایران حذف کنید… یعنی در رادیو و تلویزیون و وزارت ارشاد و… هرچه از موسیقی هست همه را ببندید. در این صورت ببینید با چنین رفتاری مسئله جامعه ما، گرسنگی مردم، بی‌خانمانی عده‌ای و افسردگی عده‌ای دیگر حل می‌شود؟”

در هفته‌های اخیر شماری از محافطه‌کاران گفته‌اند که برگزاری یا لغو کنسرت‌ها برای مردم اهمیتی ندارد و مشکلات با اولویت مردم فقر و بیکاری هستند.
حسین علیزاده در مصاحبه خود محدودیت‌های اخیر برای برگزاری کنسرت‌ها را “سیاسی” دانسته و گفته است: “تبلیغات جالبی نیست که عده‌ای از موضعشان علیه موسیقی استفاده سیاسی کنند و در ازایش از جایی دیگر امتیاز بگیرند. چرا به خودتان اجازه می‌دهید به موسیقی توهین و آن را تحریف کنید؟”

آقای علیزاده در عین حال به مشکلاتی که از زمان قدرت گرفتن جمهوری اسلامی در ایران برای موسیقی به وجود آمده نیز اشاره کرده است.

او گفته است: “اوایل انقلاب حتی وقتی در تهران برای خانواده‌های جنگ‌زده کنسرت می‌دادیم، با اسلحه روی صحنه ریختند و با تیر هوایی در فضای باز شلیک کردند و مانع کنسرتمان شدند.”

“حتی ما به جبهه‌های جنگ رفتیم تا برای رزمنده‌هایی که می‌جنگیدند، موسیقی اجرا کنیم و به آنها روحیه دهیم، آنجا هم با مانع مواجه شدیم.”
از: بی بی سی
be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.