علیرغم درخواست بیش از ٨٠٠ نفر شهروند تهرانی از رئیس قوه قضائیه برای رفع فیلتر سایت «معماری‌نیوز» علاوه بر ادامه فیلتر این سایت، مدیرمسئول آنهم بازداشت شد

شنبه, 27ام شهریور, 1395
اندازه قلم متن

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا، یاشار سلطانی مدیرمسئول معماری نیوز که در ارتباط با پرونده واگذاری املاک از سوی شهرداری تهران به شعبه۴ دادسرای رسانه احضار شده بود، به علت عدم توانایی در تودیع وثیقه۲۰۰ میلیون تومانی بازداشت شد.

سایت معماری نیوز در روزهای گذشته لیست واگذاری‌های شهرداری تهران به برخی اعضای شورای شهر را اعلام و بلافاصله سردبیر سایت به شعبه دو بازپرسی رسانه تهران احضار شد.

شاکیان این پرونده محمدباقر قالیباف و مهدی چمران بوده‌اند.

معماری‌نیوز در تاریخ ۱۰ شهریور به دستور مقام قضایی فیلتر شد.

به نقل از پیک ایران: شرق، گروهی از فعالان شهری، مدنی، اجتماعی و شهروندان تهرانی با امضای نامه‌ای در فضای مجازی خواستار رفع فیلتر «سایت معماری‌نیوز» از سوی رئیس قوه قضائیه شدند.در این نامه که بیش از ٨٠٠ نفر از شهروندان تهرانی آن را امضا کردند، دلیل از دسترس خارج‌شدن این سایت، افشای ماجراهای ناظر بر «املاک نجومی» اعلام شده است.در این نامه، خطاب به آملی‌لاریجانی آمده است: «چند سالی می‎شود که تهران به واسطه دخالت ‎مکرر و کارشناسی‌نشده از طرف مدیریت شهری دستخوش تغییرات متعددی شده است. درخت‎هایش در خفا قطع، باغ‎هایش شبانه به خاکستر تبدیل و کوه‎هایش به محل ساخت‎وسازهای نفس‎گیر مبدل شده‌‎اند و پایتخت کشور جولانگاه تخریبگران و عرصه بلامنازع برج‎سازان و یغماگران شهر شده است. فعالان مدنی و اجتماعی، متخصصان شهرسازی و عمران، استادان محترم دانشگاه‌ها، وکلای دادگستری، روزنامه‌نگاران و همه افرادی که افول وضعیت زندگی در تهران و افزایش روزافزون آسیب‌های اجتماعی در آن را تاب نمی‌آورند و وجود این سایت را راهی برای مقابله با این وضعیت می‌دانند. این رقم خود شاهدی است بر این امر که ما شهروندان تهرانی وجود این سایت را برای دفاع از حقمان بر شهر مغتنم شمرده و مهم می‌دانیم».

be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.