نماینده مجلس: احمدی‌نژاد محکومیت قطعی ۱۲ هزار میلیاردی دارد

سه شنبه, 6ام مهر, 1395
اندازه قلم متن

ghaza

محمود صادقی، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، مدعی شد که محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور پیشین ایران، دارای «محکومیت قطعی ۱۲ هزار میلیارد تومانی» در دیوان محاسبات کشور است.

آقای صادقی شامگاه دوشنبه، پنجم مهر، در حساب توییتری خود نوشت: «بنا بر اطلاع موثق، دولت سابق ۴۸ هزار میلیارد تومان محکومیت مالی قطعی در دیوان محاسبات دارد که ۱۲ هزار میلیارد آن مربوط به شخص رئیس دولت قبل است.»

با این حال این نماینده مجلس شورای اسلامی توضیح بیشتری درباره این مسئله نداده است.

پیشتر در سال ۱۳۹۲ که آخرین سال فعالیت دولت محمود احمدی‌نژاد بود، دیوان محاسبات کشور از تخلف ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون «دلاری» دولت خبر داده بود.

محمود صادقی در تیرماه سال جاری هم از تشکیل «سه پرونده» در دیوان محاسبات کشور علیه آقای احمدی‌نژاد خبر داده و گفته بود که حتی رای هم در این زمینه صادر شده، اما این رای اجرایی نمی‌شود.

آقای صادقی در آن هنگام به روزنامه اعتماد گفته بود: «در مورد رئیس جمهور سابق، آقای محمود احمدی‌نژاد، سه پرونده در دیوان محاسبات تشکیل شده و رای هم صادر شده است، اما اجرا نمی‌شود.»

دیوان محاسبات کشور که زیر نظر مجلس شورای اسلامی فعالیت می‌کند، وظیفه نظارت و تفریغ بودجه سالانه و فرایندهای مالی در ایران را دارد.

با وجود این، احکام دیوان محاسبات باید در دادگاه‌ها بررسی شود و حکم نهایی را قوه قضائیه صادر می‌کند.

مقام‌های قوه قضائیه تاکنون چند بار اعلام کرده‌اند که رئیس دولت‌های نهم و دهم جمهوری اسلامی، پرونده‌های متعددی در این قوه دارد که در برخی از آنها شاکی و در برخی دیگر متشاکی است.

خبر منتشر شده از سوی محمود صادقی، نماینده تهران در مجلس، در روزی اعلام شد که علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، خبر مخالفت خود با نامزدی محمود احمدی‌نژاد در انتخابات آینده ریاست جمهوری را تایید کرد.

آقای احمدی‌نژاد که برخی گزارش‌ها از احتمال نامزدی او در انتخابات سال ۹۶ خبر می‌دهند، پیشتر گفته بود که در یک سال باقی مانده تا انتخابات، تخریب‌ها علیه او غوغا می‌کند.
از: رادیو فردا
be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.