جنتی: افرادی به دنبال وطن‌فروشی هستند

پنجشنبه, 8ام مهر, 1395
اندازه قلم متن

احمد جنتی می‌گوید که “بدعهدی آمریکا” در برجام و عدم واکنش مناسب دولت، “نوعی وطن‌فروشی” است. او همچنین از رهبر جمهوری اسلامی به خاطر مخالفت با کاندیدا شدن احمدی‌نژاد در انتخابات تمجید کرد.

احمد جنتی، رییس مجلس خبرگان رهبری، روز پنجشنبه (۸ مهر / ۲۹ سپتامبر) در نخستین جلسه مشترک هیئت رئیسه و کمیسیون‌های مجلس خبرگان رهبری به شدت از دولت حسن روحانی انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر جنتی در بخشی از سخنانش ماجرای “فیش‌های نجومی” را یکی از آفت‌های جامعه خواند و گفت: «بخشی از این فیش‌های نجومی علنی نشده در حالی که مسئولان برخوردهای لازم را انجام نداده‌اند. اما باید با متخلفان برخوردهای لازم را می‌کردند.»

به گفته دبیر شورای نگهبان اعتماد به “وعده‌های پوچ دشمنان” به ویژه بدعهدی آمریکا در عمل نکردن به تعهدات برجام و عدم واکنش مناسب از سوی دولت، “نوعی وطن‌فروشی” است.

جنتی اضافه کرد: «افرادی به دنبال وطن‌فروشی هستند و فکر می‌کنند که وعده‌های دشمن تحقق می‌یابد، در حالی که تجربه برجام برای این افراد کافی نیست.»
رییس ۸۹ ساله‌ی ستاد امر به معروف و نهی از منکر، از “وطن‌فروشی” به عنوان منکر یاد کرد و گفت: «متأسفانه برخی تصمیم دارند ملت را به بیگانگان بفروشند و همه نگاهشان به آنان است تا کنار عمل به وعده‌های خود باعث رونق اقتصادی کشور هم بشوند.»

انتقاد از نفوذ “فتنه” و تشکر از رهبری
رییس مجلی خبرگان رهبری، “فتنه” را مسئله تمام‌نشدنی خواند و گفت: «آنها هنوز فعال هستند و در مسائل مختلف دخالت می‌کنند و پست و مقام می‌گیرند و دنبال گسترش فضای فتنه در جامعه هم هستند که باید با آنها برخورد شود.»

رهبری جمهوری اسلامی و هواداران او از اعتراضات پس از انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸ به عنوان “فتنه” یاد می‌کنند. منتقدان اما از آن اعتراضات با عنوان “جنبش سبز” نام می‌برند.

احمد جنتی همچنین به دیدار روز گذشته خود با آیت‌الله علی خامنه‌ای اشاره کرد و گفت که از او به خاطر “جلوگیری از برپا شدن آتش فتنه” تشکر کرده است.

به نظر می‌رسد اشاره دبیر شورای نگهبان به مخالفت رهبر جمهوری اسلامی با کاندیدا شدن محمود احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست جمهوری آینده است.

جنتی که تا پیش از این به عنوان یکی از اصلی‌ترین حامیان احمدی‌نژاد محسوب می‌شد، افزود: «ایشان با بینش مطلوب سیاسی خود فتنه را در نطفه خفه کردند.»

او در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از افزایش آزادی‌های “نامتعارف” دختران و پسران گفتن: « نیروی انتظامی در برخی منکرات خوب عمل کرده است، با آنکه برخی چشم دیدن آنها را ندارند.»

از: دویچه وله

be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.