اعتصاب وتجمع کارگران فضای سبز منطقه ۳ شهرداری دزفول دراعتراض به نداشتن امنیت شغلی و عدم پرداخت چندماه حقوق و سایر اخبار کارگری

پنجشنبه, 8ام مهر, 1395
اندازه قلم متن

kargaran-shahrdari-dezful

اعتصاب وتجمع کارگران فضای سبز منطقه ۳ شهرداری دزفول دراعتراض به نداشتن امنیت شغلی و عدم پرداخت چندماه حقوق ودیگرمطالباتشان مقابل فرمانداری

کارگران فضای سبز منطقه ۳ شهرداری دزفول بدنبال چندروزاعتصاب دراعتراض به نداشتن امنیت شغلی و عدم پرداخت چندماه حقوق ودیگرمطالباتشان ،صبح امروز پنجشنبه ۸مهر، دست به تجمع مقابل فرمانداری زدند.

کارگران اعتصابی با دریافت مبلغ ۳ میلیون ریال به عنوان علی الحساب به سر کار خود بازگشتند.

به گزارش۸مهر ایرنا،این کارگران که صبح پنجشنبه درب ورودی فرمانداری دزفول تجمع کرده بودند اظهار داشتند:از خرداد ماه به بعد حقوق کارگران فضای سبز به طور کامل پرداخت نشده است.

به گفته این کارگران در چند ماه گذشته تنها مبلغی به عنوان علی الحساب از سوی پیمانکار به آنها پرداخت شده و حقوق و مطالبات آنها به طور کامل پرداخت نشده است.
کارگران فضای سبز منطقه ۳ شهرداری دزفول افزودند: عیدی و پاداش سال ۹۵ به آنها پرداخت نشده ضمن اینکه به دلیل پرداخت نشدن حق بیمه از سوی پیمانکار ، خدمات درمانی آنها و خانواده هایشان نیز قطع شده است.

نداشتن امنیت شغلی و تهدید به اخراج از سوی پیمانکار دیگر نگرانی این کارگران معترض بود.

کارگران معترض که گفته می شود چند روزی است کار و فعالیت خود را متوقف کرده اند با دریافت مبلغ ۳ میلیون ریال به عنوان علی الحساب به سر کار خود بازگشتند.
هوشنگ زلقی عضو شورای اسلامی شهر دزفول که در جمع این کارگران معترض حاضر شده بود گفت: مشکل کارگران پیمانکار شهرداری دزفول از سوی شورا و شهرداری در دست پیگیری است.

وی به روز کردن بدهی شهرداری دزفول را مهمترین اولویت شورای شهر عنوان کرد و افزود: به دلیل رکود ناشی از کاهش ساخت و ساز درآمد شهرداری های کشور از جمله دزفول کاهش یافته اما تلاش می شود تا مطالبات پیمانکاران بزودی پرداخت شود تا مشکل کارگران آنها برطرف گردد.

زلقی گفت: شهرداری در پرداخت مطالبات پیمانکاران برخی واحدهای کارگری ۲ ماه تاخیر دارد اما طبق قرارداد و قانون پیمانکاران باید توان پرداخت ۲ ماه حقوق کارگران طرف قرار داد را داشته باشند.

تعداد کارگران فضای سبز منطقه ۳ شهرداری دزفول ۶۰ نفر اعلام شده است.

***
عدم پرداخت مطالبات ۷۵کارگر اخراجی و بازنشسته رنگین نخ پس از۱۶ماه تعطیلی کارخانه

حدود ۷۵کارگر کارخانه «رنگین نخ سمنان» ۱۶ ماه بعد از تعطیلی این واحد تولیدی با وجود صدور حکم توقیف اموال کارخانه هنوز نتوانستهاند مطالبات معوقه حقوقی و حق سنوات خدمت خود را دریافت کنند. گفته میشود اموالی که کارگران برای وصول مطالبات معوقه خود از کارخانه توقیف کردهاند زودتر توسط یکی از بانکها توقیف شده و در این زمینه دست کارگران به جایی بند نیست.

به گزارش۸مهر ایلنا، کارخانه «رنگین نخ » در سمنان از مرداد ماه سال ۹۴ به دلیل آنچه از سوی کارفرما «مشکلات مالی» خوانده میشد تعطیل اعلام شد و از آن زمان تاکنون هنوز بخش عمده ای از مطالبات حدود ۷۵ کارگر رسمی و قراردادی این واحد تولیدی پرداخت نشده است.

یکی از کارگران بازنشسته این واحد نساجی با اعلام این خبر گفت: کارخانه رنگین نخ سمنان پیش از تعطیلی حدود ۵۵ کارگر رسمی و ۲۰ کارگر قراردادی با سوابق بالا داشت که حدود ۴۵ کارگر رسمی کارخانه بعد از یکسال دوندگی بازنشسته شدند و مابقی کارگران رسمی نیز با سوابق ۲۰ سال به دلیل مشکلات بیمه هنوز سرگردانند و امکان بازنشستگی ندارند.

به گفته وی علاوه بر این حدود ۲۰کارگر قراردادی کارخانه نیز که دارای سوابق ۲۰ ساله هستند بعد از اخراج هنوز موفق به دریافت دستکم ۶ ماه از معوقات مزدی خود نشدهاند.
این کارگر در ادامه تصریح کرد؛ کارفرما در زمان اخراج کارگران مرتبا وعده پرداخت مطالباتشان را میداد اما بعدا به بهانههای مختلف ازجمله مشکلات مالی از پرداخت مطالبات کارگران طفره رفت.

این کارگر درباره روند پیگیری حقوقی دریافت مطالباتشان خود و سایر همکارانش میگویند، بعد از بدقولی کارفرما همه کارگران به صورت مجزابه اداره کار سمنان شکایت کردند و اداره کار حکم به پرداخت مطالبات ما داد اما کارفرما تمکین نکرد و پرونده برای اجرای احکام به سایر مراجع قضایی انتقال پیدا کرد.

به گفته او، بعداز کش و قوسهای فراوان تعداد کمی از کارگران توانستند بخشی حداقلی از مطالبات خود را دریافت کنند. اما بیشتر کارگران باقی مانده که هر کدام مبالغ زیادی از کارفرما طلب دارند طی ماهای گذشته بلاتکلیف بودهاند.

این کارگر کارخانه رنگین نخ سمنان گفت: پس از پیگیریهای حقوقی سرانجام توانستند حکم مصادره اموال کارخانه را برای دریافت طلبشان بگیرند اما پیش از کارگران یکی از بانکهای دولتی برای وصول مطالبات معوقه خود اموال کارخانه را توقیف کرده بود و در نتیجه پیگیری کارگران تاکنون بی نتیجه بوده است.

به گفته وی بدهی این کارخانه به بانک مذکور حدود ۲ میلیارد تومان است این در حالیست که ارزش ریالی اموال بجا مانده از این کارخانه حدود ۷۵۰ میلیون تومان میشود.
او در ادامه سخنان خود درباره جرئیات مطالبات کارگران بازنشسته و اخراجی کارخانه رنگین نخ افزود، میانگین سنوات پایان خدمت هریک از بازنشستگان براساس سوابق کاری حدود۴۰ میلیون تومان است که کارفرما به بهانه نداشتن منابع مالی، توان پرداخت آن را ندارد.

به گفته وی کارگران بازنشسته رنگین نخ علارغم دریافت نکردن سنوات، حدود ۶ ماه مطالبات معوقه مزدی دارند که مربوط به زمان اشتغالشان میشود.
به گفته این کارگر کارخانه رنگین نخ، همچنین ۲۰ کارگر قراردادی کارخانه که از سوی کارفرما همزمان با تعطیلی کارخانه اخراج شدهاند بهطور میانگین هر کارگر حدود ۱۰ میلیون طلب دارند.

***
عدم پرداخت ۳ماه حقوق کارگران کارخانه چوب اسالم

کارگران شرکت صنایع چوب اسالم که تنها منبع درآمدشان حقوقی است که از این شرکت دریافت میکنند حدود ۳ ماه است که پولی دریافت نکردند و شدیدا در مضیقه هستند و شرمنده خانواده هستند و با توجه به فصل تحصیلی جدید ،برای خرید لوازم دانش اموزان خود شرمنده هستند.

به گزارش۸مهر صریح خبر،صنایع چوب اسالم یکی از قدیمی ترین شرکت های استان گیلان و تنها شرکتی در تالش است که روزگاری هزاران نفر در این شرکت مشغول کار بودند و گفته میشود اتوبوس های زیادی در هنگام پایان وقت کار شرکت ،جلوی کارخانه صف میکشیدند تا کارگران را جابجا کند که از این مهم فقط و فقط ،تابلوی محل ایستگاه مانده است.

اما اینکه چه شد که تعداد کارگران شرکت صنایع چوب اسالم از چند هزار نفر به یکصد و چند نفر تقلیل یافته و شرکت افول کرده است احتیاج به ساعت ها و روزها بررسی و موشکافی دارد که فعلا در این مجال نمی گنجد.
be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.