سومین روز اعتصاب کارگران کارخانه روغن نباتی گلناز

سه شنبه, 27ام مهر, 1395
اندازه قلم متن

kargaran-golnaz

امروز ۲۶ مهرماه،سومین روزاست که کارگران کارخانه روغن نباتی گلنازدراعتراض به عدم پرداخت ۳ماه حقوق ومقابله با خطراخراج وبیکاری دست از کار کشیده ودر کارخانه تجمع می کنند.

به گزارش ۲۶مهرکارگران کرمان، یکی از کارگران کارخانه روغن نباتی گلناز گفت : مسئولان مرتب به ما وعده و وعید می دهند یکبار وعده دریافت حقوق ، یکبار وعده به کار گیری و جذب نیروها ، اما آبی از این مسئولان گرم نمی شود وتنها حرف می زنند.

وی ادامه داد : بعد از اعتراض در مقابل استانداری و پیگیری مسئولین استانی در کارگروه های اقتصادی،وعده دریافت وام به کارخانه داده شده است اما این وعده محقق نگردید تنها سبب شد تا همه کارگران به کار برگردند .

این کارگر گفت : هنوز از برگشت به کار کارگران یک ماه نمی گذشت که خبر تعدیلات ریزشی و پلکانی آغاز شد و مدیران اعلام کرده بودند کارگرانی که از سال ۹۰ تا به امروز جذب شده اند را قصد داریم تعدیل کنیم .

وی افزود : اکنون نزدیک به سه روز است که در محیط کارخانه به تحصن نشسته ایم و کار نمی کنیم زیرا حقوقی به ما پرداخت نشده است.

این کارگر که نزدیک به سه ماه است حقوق خود و همکارانش به تعویق افتاده است ، ادامه داد : اکنون ما ۴۰۰ نفر هستیم که صبح به محل تولید می رویم و تا ظهر کار نمی کنیم مدیر کارخانه هم به ما گفته است که یا صبر کنید تا وام جور شود یا تعطیل کنید بروید خانه هایتان هر وقت شرایط محقق شد خودمان تماس می گیریم .

بنابهمین گزارش، کارخانه روغن نباتی کرمان که نزدیک به شش ماه است به حالت تعلیق در آمده سبب شد کارگران اولین راند اعتراضات خود را از درب ورودی کارخانه آغاز و تا تحصن در مقابل استانداری کرمان ادامه دهند.گرچه در راند دوم دوباره به کار برگشتند اما وعده مدیران عملی نشده و حقوق معوقات آنان پرداخت نشد لذا راند سوم اعتصاب از داخل کارخانه آغاز وهمچنان ادامه دارد.

کارخانه روغن نباتی گلناز که مدت زمانی است دچار مشکلات مالی شده است و مدیر این کارخانه مشکلات ایجاد شده را به سبب کمبود نقدینگی و مواد اولیه مطرح می کند، با وعده های پوچ و توخالی کارگران را آرام نگه می دارند این آرامش به قیمت تعویق سه ماهه حقوق و تعلیق کارگرانی بوده است که از سال ۹۰ تا ۹۵ به کار گیری شده اند.

کارگران در اولین مرحله با بستن درب ورودی کارخانه و قراردادن خودروهای خود در مقابل درب ورودی اجازه تردد به کسی را ندادند اما نتیجه ای نداشت و پیامک مدیر این کارخانه که این واحد به علت نداشتن روغن تا اطلاع ثانوی تعطیل شده است ، روبرو گردیدند .

اعتراضات کارگران کارخانه گلناز روز بعد از انتشار پیامک در بین کارگران در مقابل استانداری کرمان از سر گرفته شد و به راند دوم رسید وتنها نتیجه اش برگشت به کار کارگران وتخصیص وامی چند میلیاردی بود که با کارشکنی بانکها این وام نیز تسهیل نشده است .

اکنون تحصن ۴۰۰ کارگر در محل کارخانه وعدم تولید دامنه این اعتراضات را به راند سوم کشاند که این بار مسئولین اداره تعاون ،کار ورفاه اجتماعی را به میدان آورد که البته به نظر هم سودی برای کارگران وحقوق به تعویق افتاده شان ندارد .

حال با این اوصاف به نظر می رسد ضعف مدیریتی کارخانه گلناز و کار شکنی و بانک ها درعدم ارائه تسهیلات و عدم اقدام جدی مسئولین در آغاز به کار دوباره کارخانه خواب زمستانه ای است که مسئولان امر خود را با آن به تغافل زده اند .

be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.