تجمع کارگران شرکت هپکو اراک دراعتراض به عدم پرداخت۶ماه حقوق!

چهارشنبه, 12ام آبان, 1395
اندازه قلم متن

kargar-hepco-arak

درحالی که در روزهای اخیر شاهد تجمع کارگران کمباین سازی، آونگان و واگن پارس اراک بودیم امروز سه شنبه ۱۱ اسفندماه شاهد تجمع کارگران شرکت هپکو اراک در مقابل استانداری بودیم.

به گزارش۱۱اسفند دیارآفتاب، یکی از تجمع کنندگان گفت: کارگران و پرسنل شرکت هپکو مدت شش ماه است که حقوق خود را دریافت نکرده اند.

وی با اشاره به اینکه حقوق کارگران این شرکت پایین است ادامه داد: باید افزایش حقوق طبقه کارگر این شرکت همانند افزایش حقوق مدیران ارشد شرکت و متناسب با شرکت های منطقه و کلانشهری افزایش داشته باشد.

کارگر دیگری هم گفت:در حالی که باید عیدی کارگران در بهمن ماه پرداخت می شد اما علاوه بر اینکه عیدی نگرفته ایم ۶ ماه حقوق معوق خود را نیز طلب داریم.

وی با اشاره به اینکه شب عید نزدیک است گفت:با میزان حقوق کارگران در صورتی که هر ماه به صورت کامل حقوق بگیریم باز هم خرج و مخارجمان جور در نمی آید،الان با این وضعیت چه طور جواب مخارج خانواده و خرید شب عید را بدهیم.

کارگران تجمع کننده خواستار برقراری عدالت در حقوق و مزایای کارگری نسبت به مدیران و روسا، حذف شرکتهای تامین نیرو و عدم جذب نیروهای بازنشسته در قالب مشاور و پیمانکار شدند.

شرکت تولید تجهیزات سنگین(هپکو) در سال ۱۳۵۱ در زمینی به وسعت ۹۰ هکتار در شهر اراک با هدف مونتاژ ماشین آلات راهسازی تاسیس و از سال ۱۳۵۴ با همکاری شرکتهای اینترناش، پوکلین، ساکائی، دایناپاک، و لوکومو از کشورهای آمریکا، فرانسه، ژاپن، سوئد و فنلاند رسماً شروع به فعالیت نمود. پس از سال۱۳۵۷توجه به ساخت ماشین آلات راهسازی و معدنی در دستور کار قرار گرفت و با همکاری شرکت لیبهر آلمان طرح توسعه هپکو با مجموعهای از مدرن ترین ماشین آلات، با ظرفیت تقریبی۳۰۰۰ دستگاه در سال ۱۳۶۳ آغاز گردید.

شرکت هپکو به تولید و تامین ماشین آلات راهسازی، معدنی و کشاورزی از جمله ماشین آلاتی بیل چرخ زنجیری، بیل چرخ لاستیکی، بلدوزر، لودر ، بهکو لودر، مینی لودر، غلطک، گریدر، شاول، دامپتراک، لوله گذار، کمباین، تراکتور فعالیت دارد.
be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.