بیکارشدن۳۸۳۱کارگردراستان لرستان در شش ماهه اول سال جاری!

پنجشنبه, 13ام آبان, 1395
اندازه قلم متن

eteraz-kargaran

طبق مستندات موجود در شش ماهه اول سال جاری تعداد ۳۸۳۱ کارگر در استان لرستان بیکارشدند و در مرکز استان ۹ بار تجمع اعتراضی صورت دادند.

به گزارش۱۲آبان کار ایرانی، بخش اعظم مشکلات صنعت در سال های اخیر از زمانی آغاز شد که مبنای استراتژی توسعه را بازار آزاد شکل داد که هدف از این امر کاهش نیاز به تصمیمات دولت و خصوصی سازی این بخش ها بوده است.

تعطیلی کارخانه ها و شهرک های صنعتی، بیکاری کارگران، مشکلات روانی و اجتماعی، عدم تطابق درآمد و سطح معیشت همه و همه از گردش چرخ لنگ صنعت حکایت دارد و این که استان های مختلف یک کشور یک به یک در این دومینو حضور دارند و کم و بیش دچار آسیب گشته اند.

استان لرستان که یکی از قطب های تولید دارو و کاشی در کشور محسوب می شود از تعطیلی تعداد بیشماری از کارخانه ها و واحد های صنعتی خود رنج می برد.

طبق مستندات موجود در شش ماهه اول سال جاری تعداد ۳۸۳۱ کارگر در این استان بیکار شدند و در مرکز استان ۹ بار تجمع صورت دادند اما به نتیجه مطلوب نرسیدند.

نیمه تعطیل شدن کارخانه سامان کاشی با ۲۷۰ کارگر، نیمه تعطیل شدن کاشی جم با ۱۸۱ کارگر ، تعطیلی ۵۰ درصد از واحد های شهرک صنعتی بزرگ بروجرد، تعطیلی واحد زاگرس خودرو از این دست معضلات استان است که به نسبت سنوات قبل رشد داشته است.
be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.