بیش از ۴۵۰ کارگرمجتمع فولاد صنعت بناب اخراج شدند!

پنجشنبه, 13ام آبان, 1395
اندازه قلم متن

fulad-bonab
مجتمع فولاد بناب که یکی از بزرگترین تولیدکننده های میلگرد در کشور به شمار میرود در پسابرجام به دلیل وجود مشکلات اقتصادی بیش از ۴۵۰ نفر از کارگران خود را اخراج کرد.

در میان مجموعه های تولیدی صدای گسستن تارو پود مجتمع فولاد صنعت بناب در آذربایجانشرقی نیز به گوش میرسد تا جایی که اخیراً بنا به ارقام متفاوت بین ۴۰۰ تا ۸۰۰ نفر از کارگران خود را اخراج کرد.

براساس تحقیقات ما در تبریز تا زمان تنظیم این گزارش ۴۵۰ نفر از کارگران مجتمع فولاد صنعت بناب با ۴۵ روز بازخرید شده اند.

به گزارش۱۲آبان فارس،کنسرسیوم فولاد صنعت بناب با مشارکت بانک گردشگری و شرکتهای سرمایهگذاری نگین گردشگری ایرانیان، توسعه فناوری اطلاعات گردشگری ایران، تجارت بینالملل هم وطا آریا، گسترش صنایع و معادن ماهان و توسعه خدمات سرمایهگذاری پارس کیمیا که همگی از زیر مجموعههای بانک گردشگری محسوب میشوند در اواخر سال ۱۳۹۰ تشکیل و مجتمع فولاد بناب را با چهار شرکت در حال تولید و دو پروژه در حال اجرا از گسترش فولاد تبریز خریداری شد و به این ترتیب مجموع فولاد بناب در زمینی به مساحت ۱۴۰ هکتار از هلدینگ قبلی خود منفک و یکی از شرکتهای تابعه یعنی مجتمع فولاد صنعت بناب به عنوان هلدینگ جدید این مجموعه معرفی شد.

مجتمع فولاد شاهین بناب به عنوان قدیمیترین شرکت این مجتمع در زمینی به مساحت ۲۹ هکتار در شهرک صنعتی بناب ایجاد گردیده و دارای سه خط نورد گرم میلگرد و یک واحد ذوب و ریختهگری جهت تولید شمش فولادی است ظرفیت تولید این شرکت یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن میلگرد آجدار ساختمانی و ۵۰۰ هزار تن شمش فولادی در سال است.

خطوط تولید شماره یک و دو این شرکت در سال ۸۴ به بهره برداری رسیده و انواع میلگرد آجدار فولادی را تولید و روانه بازار میکنند سومین خط نورد نیز که در سال ۹۰ به مرحله تولید رسیده است با برخورداری از ماشین آلات و فن آوری جدید، امکان نورد پیوسته شمشهای ۱۲ متری را دارد و به این علت سرعت تولید این خط نورد بیش از خطوط دیگر بوده و به تنهائی ظرفیت تولید سالیانه ششصد هزار تن میلگرد را دارا می باشد فولاد شاهین بناب نخستین مجتمع فولادی دارنده کوره قوس الکتریکی در منطقه شمالغرب کشور می باشد واحد ذوب و ریخته گری این شرکت که در سال ۹۲ به بهره برداری رسیده با استفاده از کوره قوس الکتریکی به ظرفیت ۵۰ تن و خط ریخته گری پیوسته ، شمش های فولادی به ابعاد ۱۵۰*۱۵۰ و بطول ۱۲ متر تولید می نماید این شمش های تولیدی در خطوط نورد مجتمع مورد استفاده قرار میگیرند محصولات تولیدی شرکت دقیقا مطابق با استاندارد ملی ایران به شماره INSO 3132 و مورد تایید سازمان استاندارد بوده و پروانه کاربرد علامت استاندارد برای انواع میلگردهای تولیدی دریافت گردیده است.

مجتمع فولاد صنعت بناب: این شرکت متشکل از دو خط تولید نورد گرم بوده و در زمینی به مساحت ۱۱ هکتار در سال ۸۷ ایجاد شده است.

نخستین خط نورد برای تولید انواع میلگرد آجدار ساختمانی، مفتولهای آلیاژی و نبشی در سایزهای مختلف مورد استفاده قرار میگیرد. انواع تیرآهن و ناودانی نیز در خط نورد دوم تولید و به بازار عرضه میگردد توضیح اینکه به تدریج تنوع محصولات تیرآهن و ناودانی تولیدی در این خط نورد در حال افزایش است. ظرفیت تولید سالیانه این شرکت ۶۵۰ هزار تن است.

مجتمع فولاد صنعت شهریار؛ فولاد صنعت شهریار نخستین خط تولید ذوب و ریختهگری پیوسته درشمالغرب کشور است این شرکت در زمینی به مساحت ۹ هکتار در سال ۸۷ تاسیس شد و در تیرماه سال ۸۹ افتتاح گردیده و مورد بهره برداری قرار گرفت. چهار دستگاه کوره القایی هر کدام به ظرفیت ۲۰ تن وظیفه ذوب قراضه و آلیاژسازی را بر عهده داشته و واحد ریخته گری پیوسته سه خطه آن شمشهای فولادی به ابعاد ۱۵۰*۱۵۰ میلیمتر و به طول ۶ متر را تولید مینماید این شمشها پس از بررسی و تایید کیفیت آنها به عنوان مواد اولیه در خطوط نورد مورد استفاده قرار میگیرد. ظرفیت تولید این شرکت ۳۲۰ هزار تن در سال است.

مجتمع فولاد صنعت سهند؛ این مجموعه با ۲ خط تولید نورد گرم با تکنولوژی جدید در زمینی به مساحت ۱۱ هکتار احداث شده و در سال ۸۹ به بهره برداری رسیده است. ظرفیت تولید سالیانه این خطوط نورد ۶۵۰ هزار تن انواع میلگرد آجدار ساختمانی است.

خطوط تولید این شرکت قابلیت تولید انواع میلگرد آجدار ساختمانی را دارا بوده ولی عمدتا میلگردهای سایز پایین در این خطوط تولید میگردند. خطوط نورد فولاد صنعت سهند با توجه به استفاده از تکنولوژی جدید و سیستم بسته بندی دوبل مزایایی مانند سرعت تولید بالا، بستهبندی راحت و افزایش کیفیت محصول را دارد.

از برنامه های مهم آینده هلدینگ فولاد صنعت بناب پروژه گسترش فولاد شهریار اعلام شده که در مرحله ساخت بوده و تولید آهن اسفنجی و شمش فولادی به ظرفیت یک و نیم میلیون تن و دو خط نورد گرم مقاطع سنگین و نیمه سنگین فولادی را در برنامه کاری دارد و ازتولید اقتصادی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن محصولات فولادی، ورود به فرابورس و عرضه سهام شرکت به مردم، تکمیل پروژههای نیمه تمام و زنجیره تولید فولاد و … نیز به عنوان چشم اندازهای مجتمع فولاد صنعت بناب یاد میشود.

نگاهی به اقلام تولیدی این مجموعه که هم اکنون به بازار عرضه می شود ۱۸ نوع محصولات همچون تیرآهن نمره ۱۴، تیرآهن نمره ۱۸، مفتول گرد ۷۰cr 2 درتمام سایزها، مفتول گرد ۴۵ ck – درتمام سایزها، میلگرد ۱۰ آجدار AII ، میلگرد ۱۲ آجدار AIII ، میلگرد ۸ آجدار AII، میلگرد ۱۴-۳Aآجدار، میلگرد۱۶-۳A آجدار، میلگرد۱۸-۳A آجدار، میلگرد ۲۰-۳Aآجدار، میلگرد۲۲-۳ Aآجدار، میلگرد ۲۵-۳Aآجدار، میلگرد ۲۸-۳A آجدار، میلگرد ۳۲-۳A آجدار،نبشی ۶۰۰۰*۴۰*۴۰، نبشی ۶۰۰۰*۵۰*۵۰، نبشی ۶۰۰۰*۶۰*۶۰ و براساس آخرین قیمت اعلام شده این کارخانه بین ۱۵ تا ۱۶ هزار ریال خبر میدهد همچنین ترکیب اعضای هیات مدیره این کنسرسیوم نیز متشکل از افرادی همچون مهدی جهانگیری به عنوان رئیس هیات مدیره، ابراهیم صادقی نائب رئیس و جواد پالیزدار، ناصر تقیزاده، محمدحسین مقراض سازی با سمت عضو هیات مدیره است که همگی از افراد ذینفوذ در کشور محسوب میشود.

حالا با این اوصاف، ناخوش بودن حال و روز مجتمع تولیدی و صنعتی به عظمت مجتمع فولاد صنعت بناب، با تکیه افراد یاد شده بر منصب صاحبان این مجموعه و پشتوانهای بهنام بانک گردشگری تعجب برانگیز و شاید حکایت از پشت پردههایی دارد که هنوز نقاب آن برزمین نیفتاده است.
be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.