اتحادیه معلمان بریتانیا خواستار آزادی اسماعیل عبدی شد

جمعه, 14ام آبان, 1395
اندازه قلم متن

teachers-union-300x191

اتحادیه معلمان بریتانیا با محکوم کردن حکم زندان اسماعیل عبدی، دبیر کل انجمن صنفی معلمان ایران (کانون صنفی معلمان تهران) خواستار آزادی وی شد. این اتحادیه محکومیت شش سال حبس آقای عبدی با اتهامات «اجتماع، تبانی و اقدام علیه امنیت ملی» را «ناعادلانه و ساختگی» خواند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، اتحادیه معلمان بریتانیا در بیانیه خود نوشت: آقای عبدی درحالی دوباره به حبس کشیده می‌شود که پیش‌از این نیز زندانی و آزاد شده است. در طول بازداشت نخست، آقای عبدی دست به اعتصاب غذا زد. سپس با اعتراض و هم‌دردی کمپین‌‌های معلمان و کارگران در ایران و سرتاسر جهان، وی پس از ۶۳ روز اعتصاب غذا موقتا آزاد شد.

اتحادیه معلمان بریتانیا ادامه داد: این زندانی شدن دوباره در حالی اجرا می‌شود که سیستم آموزشی کشور ایران و شرایط معلمانش در بحران به‌سر می ‌برد. بسیاری از دانش‌آموزان از خانواده‌های کم درآمد، عملا از دسترسی به آموزش محرومند. گزارش‌ها نشان می‌دهد سه‌ونیم میلیون دانش‌آموز از قشر آسیب‌دیده قادر به حضور در کلاس درس نیستند.

این اتحادیه تاکید کرد: علی‌رغم این‌که بسیاری از معلمان ایرانی از حقوق و آزادی‌های اولیه خود محروم هستند، با این حال به تدریس در مدرسه ادامه می‌دهند. سطح درآمد معلمان در ایران اغلب پایین‌تر از خط فقر اعلام شده به طور رسمی است.

در این بیانیه با ذکر این‌‌که تظاهرات معلمان ایرانی در سراسر کشور و اعتصابات آن‌ها در چند سال گذشته، به وضوح نشان‌دهنده مخالفت‌شان با این شرایط است و آن‌ها به طور خستگی ناپذیر برای تغییر سیستماتیک این شرایط غیرانسانی، تبعیض‌آمیز و سرکوب کننده، اعتراض می‌کنند، ابراز نگرانی کرد: حکومت جمهوری اسلامی ایران با سرکوب تظاهرات‌های معلمان و صدور احکام طولانی‌مدت برای نمایندان و فعالان این صنف، در تلاش برای از بین بردن نارضایتی و مطالبات آن‌هاست. این موضوع به وضوح از زندانی شدن آقای عبدی نمایان است.

اتحادیه معلمان بریتانیا با تاکید بر این‌که با اتحاد جهانی در همبستگی و حمایت از کارگران [و معلمان] در ایران ایستاده، بر این حکم زندان ناعادلانه اعتراض کرد. این اتحادیه درپایان تصریح کرد با همکاری فدارسیون بین‌المللی آموزش تا آزادی آقای عبدی مبارزه خواهیم کرد.

be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.