اعتصاب وتجمع کارگران شهرداری یاسوج مقابل ساختمان شهرداری دراعتراض به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی

یکشنبه, 16ام آبان, 1395
اندازه قلم متن

kargar-shahrdari-yasuj

صبح امروز۱۵آبان گروهی از کارگران شهرداری شهر یاسوج، در اعتراض به آنچه بلاتکلیفی در وضعیت شغلی ومعیشتی خود می خوانند دست از کار کشیده و در مقابل شهرداری شهر تجمع کرده‌ا‌ند.

از قرار معلوم از تیر ماه سال جاری علاوه بر آنکه افزایش دستمزد کارگران لحاظ نشده پیمانکار شهرداری هیچ گونه قرار دادی کاری با حدود ۱۰۰ نفر از کارگران شهر داری منعقد نکرده است.

به صورت مشخص از زبان این کارگران گفته می شود که پیمانکار بدون توجه به وضعیت معیشتی کارگران خدماتی اخیرا حدود ۴۰ نفر از همکارانمان را اخراج کرده است.

کارگران حاضر در تجمع، یکی از راه های حل مشکلشان را حذف پیمانکار اعلام کردند و گفتند: اگر یک کار برای ما انجام می دهید، ضمن وصول حقوق عقب افتاده مان، ما را از زیر نظر پیمانکار خارج کنید.

به گزارش۱۵آبان ایلنا، این کارگران در واحد های خدماتی شهرداری یاسوج به‌صورت پیمانی مشغول کارند صبح امروز ( ۱۵ آبان ماه) در اعتراض به بلاتکلیفی در وضعیت شغلی خود به نشانه اعتراض مقابل ساختمان شهرداری تجمع کرده‌اند.

از قرار معلوم از تیر ماه سال جاری علاوه بر آنکه افزایش دستمزد کارگران لحاظ نشده پیمانکار شهرداری هیچ گونه قرار دادی کاری با حدود ۱۰۰ نفر از کارگران شهر داری منعقد نکرده است.

همچنین به نقل از این کارگران گفته می‌شود بی‌توجهی مسئولان شهرداری و شورای شهر یاسوج به کارگران شهرداری باعث شده که کارگران پیمانی امنیت شغلی خود را از دست بدهند.

به صورت مشخص از زبان این کارگران گفته می شود که پیمانکار بدون توجه به وضعیت معیشتی کارگران خدماتی اخیرا حدود ۴۰ نفر از همکارانمان را اخراج کرده است.

به گزارش امروز ایسنا درهمین رابطه،صبح امروز شنبه پانزده آبان ماه کارگران خدماتی شهرداری یاسوج جلوی شهرداری این شهر بعلت پرداخت نشدن حقوق و بیمه خود تجمع کردند.

یکی از این کارگران گفت: ماهی تیر، مرداد، شهریور و مهر حقوقی دریافت نکرده ایم.

وی افزود: دو ماه است که حق بیمه برای ما پرداخت نشده است و به همین دلیل ما بامشکلاتی مواجه هستیم.

یکی دیگر از کارگران شهرداری حاضر در این تجمع بیان کرد: در سال ۹۴ و ۹۵ افزایش حقوقی نداشته ایم و براساس سال ۹۳ حقوق های ما پرداخت می شود.

وی تصریح کرد: از ۶۵ کارگر اخراجی شهرداری تنها ۲۰ نفر به سر کار برگردانده شدند و ۴۵ نفر مابقی هنوز به کار باز گردانده نشدند و اخراج هستند.

یکی دیگر از این کارگران گفت: خدا خوش میاد ما زندگی خود را با قرض بگذرانیم آیا مسئولان می توانند بدون حقوق و بیمه همچون ما زندگی کنند.

مااز مسئولان شهرداری و اعضای شورای شهر خواستار رسیدگی به مشکلات ما و پرداخت مطالباتمان هستیم.

وی تصریح کرد: پیمانکار از حقوق یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی که باید به ما بدهد هر ماه حدود ۹۰۰هزار تومان به ما پرداخت می کند، آیا کسی نیست به داد ما برسد؟

یکی دیگر از کارگران خدمات شهری یاسوج افزود: از متولیان امر و مسئولان انتظار داریم که کارخدماتی را به پیمانکار واگذار نکنند چراکه پیمانکار جرائم خود را از حقوق کارگران کم می کند.

وی اضافه کرد: مسئولان به قول و وعده هایی که می دهند عمل کنند.

قرار دادی نوشتند که کارگر نه راه پس دارد و نه پیش، یا قرار داد را امضا می کند و یا باید قید کار را بزند و اخراج شود. در قرار داد نیز قید شده که در قبال حوادثی که برای کارگر اتفاق می افتد، پیمانکار و شرکت هیچ مسئولیتی ندارد.

بیشتر کارگران حاضر در جمع، یکی از راه های حل مشکلشان را حذف پیمانکار اعلام کردند و گفتند: اگر یک کار برای ما انجام می دهید، ضمن وصول حقوق عقب افتاده مان، ما را از زیر نظر پیمانکار خارج کنید.

گفتنی است برای چندمین بار است که کارگران خدمات شهری شهرداری یاسوج جلو شهرداری و شورای شهر و استانداری اقدام به تجمع اعتراض آمیز می کنند.

تسنیم امروز درهمین رابطه نوشت،در روزگاری که افراد جامعه به حداقل رفاه راضی نبوده و برنامه‌های ویژه را برای بهبود شرایط زندگی خود و اعضای خانواده حتی تا دورنمای نوه خود پیش بینی‌ کرده و متناسب با آن پیش می‌روند، کارگران شهرداری یاسوج ” غم نان” دارند.

امروز صبح وقتی متوجه تجمع کارگران شهرداری یاسوج به دلیل مشکلات خود مقابل این نهاد شدم جمله دخترم را به یا دآوردم که گفت: ” پدر یکی از همکلاسی‌هایم کارگر شهرداری است و وقتی معلم درمورد شغل پدرش از او سوال پرسید خجالت کشید جواب بدهد”.

امروز وقتی کارگر شهرداری یاسوج با بغض در گلو می‌گفت “پول خرید نان ندارم زیرا ۴ ماه حقوق نگرفته‌ام”، یادم آمد پری‌سیما دختر پیش دبستانی هم کلاس دختر من چرا با افتخار به مربی‌اش نگفت پدرم کارگر شهرداری است و از خوردن نان حلال که از عرق جبین پدرم به دست می‌آید افتخار می‌کنم.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.