جمهوری اسلامی حکومت اعدام: اعدام یک زندانی در لاکان رشت و دو زندانی در پارسیلون خرم آباد

یکشنبه, 16ام آبان, 1395
اندازه قلم متن

edam-300x191

اعدام یک زندانی در زندان لاکان رشت

سحرگاه دیروز یک زندانی با اتهام قتل در یک «نزاع ناموسی» بعد از حدود دو سال و نیم در زندان لاکان رشت به دار آویخته شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، صبح دیروز ۱۵ آبان ۹۵، حکم قصاص یک زندانی با اتهام قتل در زندان لاکان شهر رشت در استان گیلان اجرا شد.

«عارف علی نسب» هویت احراز شده این زندانی توسط هراناست.

یک منبع نزدیک به خانواده‌های مقتول و متهم به قتل در مورد «نزاع ناموسی» منجر به قتل به گزارشگر هرانا توضیح داد: “عارف و میلاد (مقتول) دوست بودند. میلاد به سفر رفته بود و خانواده اش شامل همسر و فرزندش را به عارف سپرده بود. وقتی میلاد از سفر بازگشت، به دلیل حرف مردم و ظن این‌که عارف با همسرش رابطه داشته با وی وارد نزاع شد و در این دعوا میلاد توسط عارف با ضربات چاقو به قتل رسید.”

این منبع مطلع هم‌چنین تاکید کرد: “خانواده مقتول شرط گذاشته بودند که اگر عارف به رابطه با همسر میلاد اعتراف کند، رضایت خواهند داد و از قصاص نجات می‌یابد. اما عارف همواره چنین رابطه‌ای را انکار کرد تا صبح امروز حکم قصاص اجرا شد.”

*****

alireza-darvishi-edam-300x191

دو زندانی در زندان پارسیلون خرم آباد اعدام شدند

دو زندانی با اتهام «حمل و نگهداری مواد مخدر» سحرگاه روز جاری در زندان پارسیلون خرم‌آباد در استان لرستان به دار آویخته شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سحرگاه امروز ۱۵ آبان ۹۵، دو زندانی با اتهام «حمل و نگهداری ۱۰ کیلوگرم مواد مخدر» و بدون سابقه کیفری، پس از ۸ سال تحمل حبس در زندان پارسیلون خرم‌آباد اعدام شدند.

«علیرضا درویشی و حجت (با نام خانوادگی نامشخص)، هر دو اهل شهرستان نورآباد دلفان» هویت احراز شده این دو زندانی توسط هراناست.

یک منبع نزدیک به این زندانیان در این‌باره به گزارشگر هرانا گفت: “علیرضا و حجت طبق آیین‌نامه دادرسی قدیم محاکمه شده و از داشتن وکیل محروم بودند. در صورتی که ناآگاهانه مرتکب حمل ۱۰ کیلو مواد شده بودند و هیچ‌گونه سابقه کیفری در این زمینه نداشتند.”

این منبع مطلع هم‌چنین تاکید کرد: “هرکدام از آن‌ها سرپرست چندین خواهر و برادر کوچکتر از خود بودند.”


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.