عدم پرداخت ۵ماه حقوق کارگران کارخانه صنایع مهندسی پزشکی سها طب در مشهد

دوشنبه, 17ام آبان, 1395
اندازه قلم متن

kargar-mashhad

کارگران شاغل در کارخانه صنایع مهندسی پزشکی «سها طب» در مشهد دست کم بابت ۵ ماه دستمزد پرداخت نشده طلبکارند.

به گزارش۱۷آبان ایلنا،منابع کارگری در این واحد تولیدی گفتند: کارگران شاغل در سها طب مشهد که حدود ۹ نفر هستند که جدا از دریافت نکردن طلب مزدی به دلیل کاهش حداقلی توان تولید این کارخانه نگران امنیت شغلی خود هستند.

به گفته کارگران از قرار معلوم شرکت تجهیزات پزشکی سها طب که در زمینه تولید تجهیزات پزشکی فعالیت داشت از مدتها قبل به دلیل مشکلات تولید تغییر کاربری داده و با استفاده از تجهیزات موجود در زمینه تولید سازههای فلزی فعالیت می کند.

طبق اظهارات آنان، علاوه بر دستمزد این واحد بدهی های مالی زیادی بابت تاخیر در پرداخت بیمه کارگران به تامین اجتماعی دارد ودر این زمینه می توان گفت دفترچه های در مانی کارگران همیشه با مشکل تامین اعتبار روبروست.

بر اساس این گزارش در شرکت سها طب تا سال ۸۷ حدود ۱۲۰کارگر فعال داشت اما به سبب مشکلات مذکور بخش زیادی از کارگران خود را از دست داد تا به جایی که هم اکنون تعداد کارگران آن به ۹ نفر رسیده است.

این منابع کارگری با بیان اینکه حدود نیمی از کارگران شاغل در این کارخانه بدون دریافت مطالبات معوقشان، محل کار خود را ترک کردهاند افزود: این کارگران که هرکدام بین ۵۰۰ تا ۱۵ میلیون تومان از کارفرما طلبکارند هنوز در دریافت مطالبات خود سرگردانند.

کارگران شرکت سها طب در خاتمه می گویند به دلیل مشکلات معیشتی بیش از این نمیتوانند منتظر پرداخت دستمزدشان بماند و به همین دلیل از مسئولان دولتی در استان خراسان رضوی از جمله استانداری خواستار رسیدگی به وضعیت خود شده اند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.