پالایشگاه ساراس ایتالیا بدهی ۱۷۷ میلیون دلاری خود را به ایران پرداخت کرد

سه شنبه, 18ام آبان, 1395
اندازه قلم متن

naft-dollar

پالایشگاه ساراس ایتالیا ۱۶۰ میلیون یورو (۱۷۷ میلیون دلار) از بدهی ۳۵۰ میلیون یورویی خود بابت نفتی که قبلا از ایران خریده را پرداخت کرد و بقیه در سال ۲۰۱۷ تسویه می‌شود.

به گزارش رویترز، پالایشگاه ساراس ایتالیا که گفته می‌شود ۳۵۰ میلیون یورو بابت نفتی که قبلا از ایران خریده به تهران بدهکار است، ۱۶۰ میلیون دلار از این بدهی را تسویه کرد.

مدیر مالی پالایشگاه ساراس ایتالیا گفت بدهی ۱۶۰ میلیون یوروی(۱۷۷ میلیون دلاری) این پالایشگاه بابت خرید نفت از ایران پیش از اعمال تحریم‌ها پرداخت شده است و تمامی بدهی این پالایشگاه به تهران در سال آینده تسویه خواهد شد.

تحلیلگران بدهی این پالایشگاه ایتالیایی به ایران را حدود ۳۵۰ میلیون یورو تخمین می‌زنند و این شرکت اعلام کرده است که ۵۰ میلیون یورو در سه ماهه دوم و ۱۱۰ میلیون یورو در سه ماهه سوم به تهران پرداخت کرده است.

به گزارش فارس، فرانکو بالسامو در یک سخنرانی در مورد نتایج سه ماهه سوم به تحلیلگران گفت: «۱۰۰ میلیون یوروی دیگر تا پایان سال پرداخت و باقی بدهی در سال ۲۰۱۷ تسویه خواهد شد.»

بخشی از سهام شرکت پالایشگاهی ساراس به غول نفتی روسیه، «روس‌نفت» تعلق دارد و این پالایشگاه بخش عمده‌ مواد خام خود را پیش از تحریم ها از ایران تامین می‌کرد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.