عباس لسانی بازداشت و به زندان مشکین شهر منتقل شد

سه شنبه, 18ام آبان, 1395
اندازه قلم متن

abbas-lesani-300x191

عباس لسانی که پیش‌تر برای حضور در دادگاه احضار شده بود، روز جاری با حضور در دادگاه، به دلیل عدم تودیع وثیقه بازداشت و به زندان مشکین‌شهر منتقل شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز دوشنبه ۱۷ آبان‌ماه ۹۵، عباس لسانی فعال ترک (آذری) در شهر اردبیل، در شعبه یکم دادیاری دادسرای این استان تفهیم اتهام و به دلیل عدم تودیع ۱۰۰ میلیون تومان وثیقه صادره ، بازداشت و به زندان مشکین‌شهر منتقل شد.

اتهام آقای لسانی «تبلیغ علیه نظام» به دلیل سخنرانی در مراسم عروسی آقای آیدین ذاکر یکی از فعالین دیگر ساکن مشگین شهر در ۶ شهریور ماه سال جاری ذکر شده است.

بر اساس ابلاغیه‌ای که روز ۱۳ آبان ماه به منزل آقای لسانی تحویل داده شده بود، به وی مهلت ۵ روزه برای حضور در شعبه اول دادیاری دادسرای عمومی وانقلاب اردبیل اعلام شده بود.

در ابلاغیه مذکور، علت حضور این شهروند اردبیلی، شکایت قید شده و نام شخص حقیقی یا ارگان شاکی نیامده بود.

به گفته نزدیکان آقای لسانی؛ احتمال دارد این احضاریه در رابطه با حضور وی در مراسم آقای آیدین ذاکر باشد که وی نیز در طی روزهای گذشته به شعبه بازپرسی دادگاه مشگین شهر به ریاست آقای رنجبر احضار شده و با قرار کفالت ۱۰ میلیون تومانی، موقتا آزاد شده است.

به گفته این منابع، آقای لسانی در مراسم ازدواج آقای ذاکر یکی از سخنرانان بود و پس از تبریک مراسم، مطالبی در رابطه با لزوم تحصیل، دانش آموزی و فعالین ترک (آذری) و مطالبی ازین دست ایراد نمود.

شایان ذکر است، عباس لسانی از سال ۱۳۷۶ تاکنون بارها بازداشت، تهدید و زندانی شده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.