انتقال مهدی رجبیان زندانی در اعتصاب غذا به بیمارستان؛ تهدید امضاکنندگان نامه حمایتی

چهارشنبه, 19ام آبان, 1395
اندازه قلم متن

mehdi-rajabiyan-300x191

روز جاری مهدی رجبیان، هنرمند محبوس در زندان اوین که در اعتصاب غذا به سر می برد، درپی خونریزی معده به مرکز درمانی خارج از زندان منتقل شد. از سوی دیگر مسئولین حفاظت اطلاعات این زندان با حضور در بند هشت زندانیان در اعتصاب غذا و امضاکنندگان نامه حمایتی از آن‌ها را تهدید کردند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز ۱۸ آبان ۹۵، مهدی رجبیان هنرمند زندانی در دوازدهمین روز از اعتصاب غذای اعتراضی در بند هشت زندان اوین، درپی خونریزی معده به بیمارستان طالقانی تهران منتقل شد.

از سوی دیگر، آقای قبادی مسئول دفتر حفاظت اطلاعات این زندان با دو مامور همراه به بند هشت زندان اوین رفته و زندانیان در اعتصاب غذا بعلاوه امضاکنندگان نامه حمایتی از آن‌ها را تهدید کرده است.

این مقام امنیتی زندان اوین ضمن برخورد تند با این زندانیان، با تهدید در مورد پرونده حقوقی آن‌ها اظهار نظر کرده است. وی در این تذکرات مستقیما به « نصرالله لشنی» زندانی سیاسی و از امضاء کنندگان نامه حمایتی روز گذشته ۱۰ تن از زندانیان این بند اشاره و به او گفته است به همین دلیل از مرخصی محروم خواهد بود.

لازم به یادآوری است، چهار زندانی سیاسی بند هشت زندان اوین وحید صیادی، آرش صادقی، مهدی رجبیان و علی شریعتی در اعتراض به شرایط و وضعیت حقوقی پرونده‌هایشان به ترتیب در بیست‌وچهارمین، شانزدهمین، دوازدهمین و نهمین روز از اعتصاب غذا به سر می برند.

این خبرگزاری روز گذشته در گزارش «آخرین وضعیت ۹ زندانی در اعتصاب غذا / نامه سرگشاده ده زندانی از اوین» مفصلا به وضعیت زندانیان در اعتصاب غذای بند هشت اوین، نامه حمایتی ۱۰ زندانی این بند بعلاوه وضعیت پنج زندانی دیگر شامل حسین رجبیان هنرمند زندانی و برادر مهدی رجبیان در بند هفت زندان اوین (دوازدهمین روز اعتصاب)، رسول رضوی (۳۶ روز)، مرتضی مرادپور (۱۵ روز) در زندان رجایی‌شهر کرج، حسین علی‌محمدی (۶ روز) در زندان تبریز و محمدعلی طاهری (بیش از یکماه از اعلام اعتصاب و بی خبری از وی) در زندان اوین، پرداخته است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.