تبریز؛ بازداشت دو شهروند و صدور دو محکومیت به حبس

دوشنبه, 24ام آبان, 1395
اندازه قلم متن

morteza-shaabani-behnam-sheykhi-milad-akbari-ali-hamzeh-zadeh-300x191

ظرف روزهای گذشته دو شهروند تبریزی توسط اداره اطلاعات بازداشت شدند و برای دو شهروند دیگر در این شهر، هر کدام ۴ ماه، حکم حبس صادر شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ظرف روزهای گذشته، مرتضی شعبانی خلخالی و بهنام شیخ بگلو، دو فعال ترک (آذری) بازداشت شدند و برای علی حمزه زاده و میلاد اکبری، دیگر فعالان این منطقه حکم چهار ماه حبس صادر شد.

روز گذشته ۲۲ آبان‌ماه، «مرتضی شعبانی خلخالی» هنگام عکس برداری از «قلعه ارک تبریز» توسط ماموران اداره اطلاعات این‌ شهر بازداشت شد.

هم‌چنین شهروند تبریزی «بهنام شیخ بگلو» در تاریخ بیستم آبان‌ماه توسط اداره اطلاعات بازداشت شد. آقای شیخ بگلو در یک تماس تلفنی ۲ دقیقه‌ای با خانواده‌اش از نگهداری او در این اداره خبر داده بود، اما از دلیل بازداشتش اطلاعی در دست نیست.

مورخ ۲۱ آبان نیز شعبه یک دادگاه انقلاب تبریز به ریاست قاضی حملبر، در یک پرونده مشترک، علی حمزه زاده و میلاد اکبری را به ۴ ماه حبس تعزیری برای هر کدام، محکوم کرد.

این دو فعال تبریزی روز جمعه یازدهم تیرماه درپی احضار توسط وزارت اطلاعات و حضور در این اداره بازداشت شدند. آقایان اکبری و حمزه زاده پس از مدتی با تودیع وثیقه به ترتیب در تاریخ های ۲۶ تیر ماه و ۲۷ تیر ماه موقتا آزاد شدند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.