تحریک مردم توسط مامورین برای حمله به یک زندانی سنی مذهب بیمار

پنجشنبه, 4ام آذر, 1395
اندازه قلم متن

soleyman-pirouti-300x191

مامورین اعزام زندان رجایی شهر کرج که مسئولیت حفاظت از زندانی اعزام شده به بیمارستان را بر عهده داشتند، سلیمان پیروتی، زندانی سنی مذهب زندان رجایی شهر که به دلیل دومین سکته قلبی در بیمارستان بستری بود را بعنوان “داعشی” به مردم حاضر در بیمارستان معرفی کردند و آنان را تحریک کردند که “هر کاری دوست دارند” با این زندانی بیمار که با دستبند و پابند به تخت بسته شده بود انجام دهند. این مامورین با باز کردن درب اتاق به شهروندان تحریک شده اجازه دادند به این زندانی آسیب بزنند. گزارش شده بعضی از شهروندان آب دهان به این زندانی انداختند و بعضی نیز او را مضروب کرده اند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سلیمان پیروتی، زندانی سنی مذهب زندان رجایی شهر کرج مورخ ۲۹ آبان ماه به دلیل دومین سکته قلبی به بیمارستان “رجایی شهر کرج” اعزام شد. مامورینی که مسئولیت انتقال و حفاظت از این زندانی را بر عهده داشتند در یک اقدام غیرقانونی و غیراخلاقی، با صحبت با شهروندان حاضر در بیمارستان، این زندانی بیمار که با دستبند و پابند به تخت بسته شده بود و همچنین در حالت ضعف و سستی به سر می برد را بعنوان “داعشی کثیف” به مردم معرفی کردند.

مامورین اعزام زندان رجایی شهر کرج به شهروندان تحریک شده گفتند “هر کاری دوست دارید با این داعشی کثیف انجام دهید”.

این مامورین درب اتاق بیمار را باز کردند و به مردم تحریک شده اجازه دادند به اتاق وارد شوند و هر رفتاری دوست دارند با زندانی بیماری به تخت بسته شده داشته باشند.

گزارش شده است تعدادی از مردم حاضر به این شهروند آب دهان انداختند و در چند مورد هم او را که در حالت ضعف و بیماری بود مضروب کردند.
منابع مطلع به گزارشگر هرانا گفتند، آقای پیروتی علیرغم ضعف شدید جسمی با توجه به شرایط بد بیمارستان و فقدان احساس امنیت خواستار برگشت به زندان شده است.

مسئولین، او را که فاقد توان تکلم و راه رفتن مناسب است با همان وضعیت نامناسب پس از سکته، ساعت ۱۰ امشب، مورخ ۳ آذرماه به بند بازگردانده اند.

گزارش شده است، زندانیان سنی مذهب رجایی شهر با اطلاع از این واقعه دست به اعتراض زده و خواستار برخورد با مامورین خاطی و تضمین عدم تکرار چنین رفتاری شده اند.

تا زمان تنظیم این گزارش مسئولین زندان رجایی شهر کرج هیچگونه واکنشی نسبت به واقعه غیرمعمول روی داده و اعتراضات زندانیان سنی مذهب نداشته اند.

لازم به یادآوری است سلیمان پیروتی از حدود ۲۵ ماه پیش با حکم ۵ سال حبس در زندان رجایی شهر کرج نگهداری می‌شود. وی تاکنون از مرخصی، عفو و آزادی مشروط وی ممانعت بعمل آمده است. وی متاهل و دارای سه فرزند است.

این زندانی مردادماه امسال برای نخستین بار دچار سکته شده بود. وضعیت جسمی او هم اکنون بسیار وخیم گزارش می شود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.