فرانسه خواستار توضیحات «شفاف» ایران در رابطه با مرگ ستار بهشتی شد

جمعه, 19ام آبان, 1391
اندازه قلم متن

وزرات امور خارجه فرانسه از مسئولان جمهوری اسلامی خواست تا در مورد چگونگی مرگ وبلاگ نویس ایرانی توضیحات واضح و روشن ارائه دهند.

وزرات امور خارجه فرانسه، روز پنج شنبه (هشتم نوامبر)، از مسئولان جمهوری اسلامی خواست تا در خصوص چگونگی مرگ ستار بهشتی، وبلاگ نویس ایرانی، توضیحات واضح و روشن ارائه دهد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ونسان فلورانی*، سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه اعلام کرد : فرانسه از خبر درگذشت «ستار بهشتی» وبلاگ نویس ایرانی در بازداشت به شدت متاسف است.

ستار بهشتی، وبلاگ نویس و فعال در فضای مجازی ، از روز هفتم آبان ماه و در پی مراجعه ماموران پلیس فتا به منزل پدری در رباط کریم بازداشت شد و در زندان جان باخت.

وزرات امور خارجه فرانسه، همچنین نگرانی عمیق خود را از شرایط نابسامان وضعیت حقوق بشر در ایران ابراز کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه تاکید کرد: خبرهای مبنی بر افزایش وخامتِ وضعیت زندانها در ایران، از جمله نگرانیهای عمده دولت فرانسه است.

ونسان فلورانی خاطرنشان کرد: سرکوب صداهای مخالف در ایران که به گونه ای مسالمت آمیز مخالفت خود را بیان می کنند، غیر قابل قبول است.

سازمان عفو بین الملل نیز با انتشار بیانیه ای از مقامات جمهوری اسلامی خواست «تا هر چه سریعتر» تحقیقات در خصوص نحوه مرگ وبلاگ نویس ایرانی را آغاز نماید.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

یک نظر

  1. ما مردم ایران که حریف این آدمکشها نشدیم بلکه شما کاری بکنید