عدم پرداخت۴ماه حقوق کارگران راه و شهرسازی زابل

چهارشنبه, 10ام آذر, 1395
اندازه قلم متن

kargar-sistan-baluchestan
در حالی ۹ ماه از از سال ۱۳۹۵ می گذرد که کارگران راه و شهرسازی زابل تنها چهار ماه حقوق و مزایای خود را دریافت کرده اند و چهار ماه را بدون هرگونه حقوق و مزایا،روز را به شب می رسانند.

یکی از کارگران راه و شهرسازی زابل گفت: مسولان بالارتبه که حقوق و مزایای مارا به فراموشی سپرده اند آیا می توانند یک شب را با شکم گرسنه سر بر بالین گذارند که من فرزندانم را باید به دلیل نبود پول با نان خشک بخوابانم آیا بهتر نیست این مسولان کمی به وجدان خود رجوع کنند.

به گزارش منابع خبری محلی،با توجه به سرمای هوا و احتمال بارندگی و لغزش و مسدود شدن راه ها کار، کارگران اداره راه و شهرسازی سخت تر از گذشته می شود اما همچنان ۱۰۰ کارگر به رغم عدم دریافت حقوق و مزایا همچنان در حال انجام کار خود هستند.

در هنگام صحبت با کارکنان اداره راه و شهرسازی زابل، تنها صداقت و وجدان کاری را عامل ماندن خود در پست کاری عنوان می کنند و به رغم اوج مشکلات مالی و گرفتاری همچنان به رغم عدم دریافت حقوق و مزایا همچنان این افراد در حال انجام کار خود به بهترین نحو هستند.

چهار ماه با قرض زندگی خود و فرزندانم را می گذرانم

یکی از کارگران راه و شهرسازی زابل که نمی خواست نامش فاش شود عنوان کرد: متاسفانه از ابتدای سال تاکنون چهار ماه از حقوق و مزایایم را دریافت نکرده ام و در این راستا به دلیل هزینه های زندگی مجبور به قرض گرفتن از تمامی دوستان و آشنایان شدم.

وی اظهار داشت: متاسفانه کار در زابل بسیار کم است و شرایط اقتصادی در آن بسیار بد و ناگوار می باشد بنابراین نمی توانم به شغل دیگری نیز روی آورم و هزینه های زندگی خانواده ام را تامین کنم.

این کارگر راه و شهرسازی ابراز داشت: دیگر روی قرض گرفتن از دیگران را ندارم چرا که دیگران هم مشکلات زندگی خود را دارند و درآمد آنان نیز کفاف زندگی خودشان را می دهد پس واقعا نمی توانم از آنان بیش از این قرض بگیرم.

وی اضافه کرد: مسولان بالارتبه که حقوق و مزایای مارا به فراموشی سپرده اند آیا می توانند یک شب را با شکم گرسنه سر بر بالین گذارند که من فرزندانم را باید به دلیل نبود پول با نان خشک بخوابانم آیا بهتر نیست این مسولان کمی به وجدان خود رجوع کنند.

کارگر راه و شهرسازی تاکید کرد: بیشتر ما دارای چندین فرزند هستیم و هر فرزند در هر سنی هزینه های خاص خود را دارد اگر فرزند یکی از ما دچار بیماری شود واقعا با چه پولی آنان را به بیمارستان رسانده و داروهای آنان را مهیا کنیم یا برای فرزند مدرسه ای خود با چه پولی نوشت افزار و سایر ملزوماتش را مهیا کنیم.

یکی دیگر از کارکنان راه و شهرسازی نیز ابراز داشت: چهار ماه شرمنده زن و بچه شدن کم نیست اما ما با صبوری کار خود را همچنان ادامه می دهیم و تنها به دلیل وجدان کاری و صداقت نه تنها در انجام وظایف محوله کوتاهی نمی کنیم بلکه با دقت بیشتر نیز کار خود را به انجام می رسانیم.

وی افزود: متاسفانه از ابتدای سال تاکنون هیچ گونه اعتباری از سوی مقامات بالا به راه و شهرسازی زابل اختصاص نیافته و تمامی کارکنان به سختی امورات زندگی خود را سروسامان می دهند و پروژه ها همچنان ناتمام باقی مانده است.

این کارگر ادامه داد: همانند گذشته به کار خود ادامه می دهیم تنها به این امید که وجدان مسولان بالارتبه نیز بیدار شود و به فکر کارگری که کار دیگری جز این برای گذران زندگی خود ندارند باشند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.