دونالد ترامپ جیمز ماتیس، ژنرال منتقد ایران را به وزارت دفاع منصوب کرد

جمعه, 12ام آذر, 1395
اندازه قلم متن

رئیس جمهوری منتخب آمریکا در یک سخنرانی در ایالت اوهایو، اعلام کرد که ژنرال بازنشسته جیمز ماتیس را برای پست حساس وزارت دفاع برگزیده است.

جیمز ماتیس، رئیس پیشین ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا (سنتکام) است که مواضع سختگیرانه‌ای درباره حکومت ایران و توافق هسته‌ای (برجام) دارد.

آقای ماتیس، ۶۶ ساله، در گذشته ایران را «مهم‌ترین خطر علیه ثبات و صلح در خاورمیانه» خوانده است.

رئیس جمهوری منتخب آمریکا اخیرا پس از دیدار با ژنرال ماتیس به گرمی از وی تمجید و او را «ژنرال ژنرال‌ها» توصیف کرد.

در صورت تایید این انتصاب توسط مجلس سنا، جیمز ماتیس وزیر دفاع آینده آمریکا خواهد شد.

آقای ترامپ هنوز اعلام نکرده که برای وزارت امور خارجه چه کسی را در نظر گرفته است. یکی از کاندیداهای مطرح برای این پست، میت رامنی، فرماندار سابق ایالت ماساچوست بوده که در کارزار انتخاباتی امسال از منتقدان سرسخت آقای ترامپ بود.

دونالد ترامپ عصر پنجشنبه (یکم دسامبر) در نطقش تاکید کرد که خط مشی «اول آمریکا» را دنبال می‌کند. او گفت که ایالات متحده شش تریلیون دلار در خاورمیانه خرج کرده است، با این حال اوضاع این منطقه به گفته وی، بیش از همیشه وخیم است.

هشدار به شرکت‌های آمریکایی

دونالد ترامپ هشدار داد شرکت‌های آمریکایی که مراکز تولید و ارائه خدمات خود را به کشورهای دیگر منتقل کنند، با مالیات‌های سنگینی مواجه خواهند شد.

رئیس جمهوری منتخب آمریکا به هوادارانش گفت: «آن دوران که شرکت‌های آمریکایی کشور را ترک می‌کردند به پایان رسیده است.»
او افزود: «ما از منافع کارگر آمریکایی دفاع خواهیم کرد.»

دونالد ترامپ در حالی بر دفاع از منافع طبقه کارگر تاکید دارد که دو میلیاردر به نام‌های استیون مونچین و ویلبر راس را به ترتیب برای پست‌های وزارت خزانه داری و وزارت بازرگانی در نظر گرفته است.

آقای ترامپ و معاونش، مایک پنس، از پنجشنبه با هدف قدردانی از مردمی که در انتخابات امسال به آنان رای دادند، سفر به چند ایالت را آغاز کرده‌اند.

دونالد ترامپ روز پنجشنبه همچنین در ایالت ایندیانا درباره شرکت‌هایی که قصد خروج از آمریکا را دارند گفت: «ما در مرز برای آن‌ها مالیات سنگینی در نظر می‌گیریم.»

آقای ترامپ می‌گوید در پی مذاکراتش با مدیران یک شرکت تولید کولر آن‌ها پذیرفته‌اند که در برابر دریافت تسهیلات مالیاتی طولانی مدت از انتقال کارخانه‌های خود به مکزیک خودداری کند؛ به این ترتیب حدود یک هزار فرصت شغلی در ایندیانا باقی می‌ماند.

رئیس جمهوری منتخب ایالات متحده می‌گوید که برای تشویق شرکت‌ها به بازگرداندن فرصت‌های شغلی به آمریکا، نرخ مالیات آن‌ها را کاهش خواهد داد.
از: بی بی سی


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.