محمود صادقی از رییس قوه قضاییه شکایت کرد

پنجشنبه, 18ام آذر, 1395
اندازه قلم متن

زیتون- محمود صادقی، نماینده مردم تهران در مجلس اعلام کرد که روز گذشته در دادگاه ویژه روحانیت از رییس قوه قضاییه شکایت کرد. دانشجویان از این خبر با شعار «صادقی صادقی حمایتت می کنیم، استقبال کردند.

به گزارش «زیتون» محمود صادقی، عضو فراکسیون امید که امروز به مناسبت روز دانشجو میهمان انجمن فرهنگ و سیاست دانشگاه شیراز بود، خطاب به رییس قوه قضاییه گفت: «حضرت آیت الله اگر حساب سپرده باز کرده اید ولو اینکه این حساب ها شخصی نباشد، غیرقانونی است. ما کوتاه نمی آییم.» او همچنین خواست تا گزارش‌های مالی قوه قضاییه در اختیار عموم قرار بگیرد.

سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان، محمدجواد جمالی امروز خبر داده بود که این هیئت در مورد شکایت قوه قضاییه از محمود صادقی، با ارسال پرونده این نماینده مجلس به قوه قضاییه موافقت کرده است.

صادقی در ادامه با طرح این سوال که «آقای رییس قوه قضاییه این مزخرفات چیست درباره من گفته اید؟» خبر داد که رییس قوه قضاییه با در خواست ملاقات او موافقت نکرده است.

رییس فراکسیون شفاف سازی مجلس در ادامه با تاکید بر اینکه «مجلس میراث دکتر محمد مصدق و دکتر حسین فاطمی و شهید بهشتی است»، افزود: «اجازه نمی دهم محمد علی شاه دوباره مجلس را به توپ ببندد.»

او در پاسخ به شعار های دانشجویان در حمایت از رهبران جنبش سبز و سید محمد خاتمی، به دانشجویان گفت: «هرچیزی که شما می‌خواهید را من خواهم گفت.»

نماینده مردم تهران در ادامه در اعتراض به سیاست های صدا و سیما افزود: «مسئول اول گسترش ماهواره ها، صدا و سیماست‌ که با حاکمیت سانسور فضا را برای بوق امریکا باز کرده است.» محمود صادقی در همین رابطه ادامه داد: «چطور انتظار دارید این صدا و سیما سید شما را (سیدمحمد خاتمی) را ممنوع التصویر نکند؟» به گفته صادقی باید جمهوری اسلامی ایران، آزادی بیان و نشر افکار تامین گردد؛ باید صدا و سیما «ملی» باشد نه میلی!

محمود صادقی با تاکید بر اینکه «شاهین عدالت باید دو طرف را برابر ببیند» افزود آزادی مطبوعات در کنار سه قوه به عنوان رکن چهارم حاکمیت باید مورد توجه قرار گیرد. صادقی افزود: «آزادی بیان باید باشد تا بتوانیم صحبت ها را بشنویم و بهترین آن را انتخاب کنیم‌.»

او در ادامه این برنامه در جواب شعار «مرگ بر فتنه گر» برخی از دانشجویان حاضر در مراسم گفت: «مرگ بر من، مرگ بر من» او در ادامه خطاب به ایشان گفت: «زنده باد دشمن من.»


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.