فیلم فروشنده نامزد جایزه گلدن گلوب شد

دوشنبه, 22ام آذر, 1395
اندازه قلم متن

فیلم فروشنده ساخته اصغر فرهادی نامزد دریافت بهترین فیلم خارجی گلدن گلوب شد.

فروشنده که در جشنواره فیلم کن جایزه بهترین بازیگر مرد (شهاب حسینی) و بهترین فیلمنامه (اصغر فرهادی) را گرفت، برنده هوگوی نقره‌ای، جایزه ویژه هیئت داوران پنجاه و دومین جشنواره فیلم شیکاگو شد.

این فیلم همچنین در جشنواره فیلم مونیخ به عنوان بهترین فیلم و در جشنواره آمستردام به عنوان بهترین فیلم تماشاگران انتخاب شد.

در سال ۲۰۱۲ فیلم جدایی نادر از سیمین ساخته اصغر فرهادی برنده گلدن گلوب و اسکار بهترین فیلم خارجی شده بود.
در میان نامزدهای دیگر از فیلم دنیای هپروت (لالالند) به کارگردانی دیمین شزل می‎توان نام برد که در هفت رشته از جمله بهترین موزیکال، بهترین فیلم کمدی و بهترین کارگردان نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب شده است. بازیگران این فیلم رایان گاسلینگ و اما استون نیز در میان ستارگانی هستند که نامزد دریافت دریافت این جایزه شده‎اند.

فیلم‎های مهتاب، منچستر بای دی سی، هکسا ریج و حتی اگر سنگ از آسمان ببارد نیز از نامزدهای دریافت جایزه بهترین فیلم شده‎اند.

مریل استریپ نیز قرار است جایزه سسیل بی دومیل را برای یک عمر دستاورد هنری دریافت کند.

او برای بازی در نقش فلورنس فاستر جنکینز نیز نامزد دریافت بهترین بازیگر شده است. به این ترتیب خانم استریپ تاکنون ۳۰ بار نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب شده است.

مراسم اهدای جوایز گلدن گلوب روز ۸ ژانویه ۲۰۱۷ با در هتل بورلی هیلتون لس آنجلس برگزار و از شبکه ان بی سی پخش خواهد شد. جیمی فلون، مجری مشهور تلویزیونی آمریکا میزبانی این برنامه را بر عهده خواهد داشت.
از: بی بی سی


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.