انتقال مجدد اورژانسی آرش صادقی به بیمارستان درپی وخامت حالش

دوشنبه, 22ام آذر, 1395
اندازه قلم متن

آرش صادقی کنشگر مدنی که در چهل و نهمین روز از اعتصاب غذایش به سر می برد، نیمه شب گذشته مجددا درپی تهوع شدید و بالا آوردن لخته های خون، تپش قلب و تنگی نفس شدید به صورت اورژانسی به بیمارستان طالقانی تهران منتقل شد. پزشکان بیمارستان ضمن خطرناک توصیف کردن وضعیت پزشکی اش، اکیدا توصیه کردند سرم‌تراپی را دریافت کند و تحت مراقبت باشد. اما آقای صادقی هم‌چنان از درمان خودداری کرد و صبح روز جاری به زندان بازگردانده شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، آرش صادقی کنشگر مدنی زندانی در بند هشت زندان اوین در چهل و نهمین روز از اعتصاب غذای اعتراضی خود قرار داشته و وضعیت جسمی وی «وخیم‌تر» شده است.

یک منبع نزدیک به آقای صادقی ضمن بیان این‌که از زمان شروع اعتصاب غذا این دومین مرتبه است که به صورت اورژانسی به بیمارستان منتقل شده، به گزارشگر هرانا گفت: “شب گذشته آرش به علت حالت تهوع شدید، بالا آوردن لخته های خون، تپش قلب و تنگی تنفس شدید حوالی ساعت دو و نیم به بیمارستان طالقانی به صورت اورژانسی منتقل شد.”

این منبع مطلع در ادامه افزود: “پزشکان بیمارستان وضعیت آرش را به شدت خطرناک توصیف کردند و اکیدا توصیه کرده اند که وی باید تحت مراقبت و درمان و سرم تراپی قرار گیرد. اما بازهم با سرم تراپی مخالفت کرده و او را بدون درمان به زندان بازگردانده اند.”

آقای صادقی در هفته های گذشته مکررا به بهداری زندان منتقل شده، چندین بار بی هوش شده و تقریبا هرشب نیازمند استفاده از دستگاه اکسیژن بوده است.

وزن وی از ابتدای اعتصاب ۱۸ کیلو کاهش داشته و فشار خونش به شدت افت کرده است.

وی که به سختی و بریده بریده سخن می گوید و به دلیل ضعف شدید توان حرکت چندانی ندارد، از هفته گذشته پوست بدنش درحال «پوسته پوسته» شدن است که نشانه ای از فقر شدید ذخایر غذایی بدن این زندانی است. علاوه بر این، آقای صادقی دچار مشکلات معدوی و کلیوی نیز شده است.

لازم به یادآوری است، آرش صادقی که در سالن ۱۰ بند ۸ زندان اوین مشغول تحمل ۱۹ سال محکومیت حبس خود است، هم‌زمان با بازداشت همسرش گلرخ ابراهیمی ایرایی جهت اجرای شش سال حکم حبس، با نگارش نامه‌ای ضمن غیرقانونی خواندن این اقدام، اعلام اعتصاب غذای اعتراضی کرد.

این زندانی عقیدتی مدتی بعد، در نامه‌ای سرگشاده به ذکر مستند موارد حقوقی نقض شده در فرآیند بازداشت، بازجویی، تشکیل دادگاه و صدور حکم و سپس اجرای آن در پرونده همسرش پرداخت.

گلرخ ابراهیمی ایرایی، صبح روز سوم آبان ماه بدون دریافت احضاریه کتبی توسط ماموران امنیتی جهت اجرای حکم حبس بازداشت و به زندان اوین منتقل شد،  وی درحال حاضر در بند زنان (نسوان) این زندان نگهداری می‌شود.

سازمان عفو بین الملل در قالب بیانیه ای با عنوان «بازداشت نویسنده ایرانی با حمله به منزلش جهت اجرای حکم حبس برای نوشتن داستانی در مورد سنگسار» این بازداشت بدون احضاریه و خشونت‌آمیز را محکوم و خواستار آزادی و لغو محکومیت خانم ایرایی شد.

مگدالنا مغرابی، معاون بخش خاورمیانه و شمال افریقا در سازمان عفو بین الملل در این‌باره گفت: “گلرخ ابراهیمی ایرایی جدیدترین نویسنده و فعال جوانی است که در سرکوب بی‌امانِ بیان هنری توسط [حکومت] ایران گرفتار شده است.”


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.