تجمع کارگران سد میمه دراعتراض به عدم پرداخت۵ماه حقوق واخراج ازکار!

دوشنبه, 22ام آذر, 1395
اندازه قلم متن

روزیکشنبه۲۱آذرماه،جمعی از کارگران شاغل در پروژه ساخت سد میمه دراعتراض به عدم پرداخت۵ماه حقوق واخراج ازکار دست به تجمع مقابل فرمانداری دهلران زدند.

بنابه گزارشات منتشره،کارگران حاضر دراین تجمع اعتراضی خواستار پیگیری مطالبات و حقوق معوقه پنج ماهه خود از شرکت جنرال مکانیک شدند.

به گفته این کارگران پروژه سد میمه اعتبار ندارد بنابراین علاوه بر بیکاری آنها و تعطیل شدن عملیات ساخت و ساز، امکان پرداخت مطالبات و معوقات آنها از سوی جنرال مکانیک وجود ندارد.

به اعتقاد این کارگران این پروژه بدلیل نداشتن اعتبار و بودجه کم کم در حال تعطیل شدن است و آنها دیگر شغلی نخواهند داشت و نمی دانند باید حقوق و دستمزد معوقه خود را از کی بگیرند.

طبق گفته کارگران پیش از این نیز سد میمه بدلیل نداشتن اعتبار ۵۰ نفر از کارگران این شرکت را اخراج و به خانه فرستاده بود.

کارگران اخراجی این پروژه در این تجمع بر ضرورت رفع مشکلات اعتباری این سد برای از سرگیری عملیات اجرایی و بازگشت آنها بکار و پرداخت مطالبات معوقه خود تاکید داشتند.

بر اساس گفته کارگران، سد میمه بدلیل عدم توانایی در پرداخت برق مصرفی، یک ماه است که انشعاب برق آن قطع شده و برق مورد نیاز طرح توسط ژنراتور تامین می شود.

تجمع کنندگان خواستار پرداخت معوقات خود توسط مسئولان سد میمه و بازگشت بکار و تزریق اعتبار به این پروژه برای تداوم فعالیت کارگران بودند.

یکی کارگران اخراجی حاضر دراین تجمع اعتراضی اظهار کرد: همه کارگران اکنون حدود ۵ ماه حقوق عقب افتاده دارند و به شدت در وضعیت بحرانی اقتصادی دارند زندگی می کنند.

یکی دیگر از این کارگران اخراج شده با اشاره به معترض بودن پیمانکاران زیر مجموعه، ابراز نمود: شرکت پیمانکار اصلی این پروژه نزدیک به یک سال است که مطالبات پیمانکاران زیر مجموعه را نداده است.

وی افزود: برق کارگاه پروژه ملی سد میمه به دلیل بدهی اکنون قطع است و در حال حاضر به وسیله ژنراتور برق تأمین می شود.

عدم پرداخت پنج ماهه حقوق کارگران سد میمه باعث بروز مشکلات زیادی برای آنها شده است و این فشارها به جایی رسید تا آن ها برای برطرف شدن مشکلات شان در جلوی درب فرمانداری تجمع نمایند.

پروژه سد میمه دهلران با پیشرفت تقریبا ۵۰ درصد در نیمه دوم سال ۸۹ با هدف آبیاری ۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی بخش مرکزی دهلران آغار بکار کرد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.