بهنام موسیوند؛ ضرب و شتم، آزار و اذیت و اعزام بی نتیجه به بیمارستان

سه شنبه, 23ام آذر, 1395
اندازه قلم متن

بهنام موسیوند زندانی سیاسی بیمار در زندان رجایی شهر کرج، روز گذشته درحالی که با ویلچر درحال اعزام به بیمارستان بود، به دلیل نپوشیدن لباس زندان بهمراه دستبند و پابند مورد ضرب و شتم و آزار اذیت قرار گرفت، هر چند وی نهایتا به بیمارستان اعزام شد اما بدون دریافت خدمات پزشکی لازم بار دیگر به زندان بازگردانده شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز گذشته دوشنبه ۲۲ آذرماه، بهنام موسیوند فعال مدنی در زندان رجایی شهر کرج، بدلیل مشکلات پزشکی به بهداری زندان منتقل شد که درنتیجه پزشک بهداری برای وی نامه اعزام به بیمارستان نوشت.

یک منبع نزدیک به آقای موسیوند در مورد اتفاقات پیش آمده برای وی در طول روند اعزام به بیمارستان به گزارشگر هرانا توضیح داد: “در شعبه اعزام زندان که مقابل دفتر محمد مردانی رئیس زندان رجایی شهر هست، در حالیکه با ویلچر بوده بدلیل نپوشیدن لباس زندان و دستبند و پابند مورد ضرب و شتم توسط تعدادی از پرسنل رسمی زندان قرار گرفته بود. بعد از آن هم با همان وضعیت به بیمارستان رجایی کرج منتقل شد.”

این منبع مطلع در ادامه تاکید کرد: “در بیمارستان یکی از پرسنل نیروی انتظامی با نام مهران قادری که مسئولیت زندانی‌های اعزام شده به بیمارستان را بعهده دارد، از انجام آزمایشات پزشکی بهنام جلوگیری کرده و بیش از شش ساعت او را بر روی ویلچر معطل نگه داشته. نهایتا بهنام را بدون هیچ رسیدگی به زندان بازگردانده بودند. هنگام بازگشت نیز عمدا چنین ساعت در اتاق بازرسی با همان حال بیماری و ضعف نگهداری و معطل شده بود.”

این منبع در پایان افزود: “شاهدینی که بهنام را در زمان بازگشت از بیمارستان مشاهده کرده بودند گفته اند لکه های خون ناشی از ضرب و شتم روی لباسش کاملا مشهود بوده است.”

دلیل اعزام آقای موسیوند واضح نیست با اینحال منابع نزدیک به وی مدعی اعتصاب غذای ده روزه او هستند.

لازم به یادآوری است بهنام موسیوند، فعال مدنی که در پرونده ای همراه با آرش صادقی، گلرخ ایرائی و نوید کامران به تحمل یکسال حبس تعزیری محکوم شده بود با احتساب اجرایی شدن محکومیت دوسال حبس تعلیقی از بابت پرونده پیشین، برای تحمل سه سال حبس تعزیری روز دوشنبه ۲۴ خرداد خود را به زندان اوین معرفی کرد و به سالن ۱۰ بند ۸ این زندان منتقل شده بود.

روز پنج‌شنبه پانزدهم مهرماه، این زندانی سیاسی به زندان رجایی‌شهر کرج تبعید و روز هفدهم از قرنطینه این زندان به بند ۴ سالن ۱۲ زندانیان سیاسی انتقال یافت.

آرش صادقى، گلرخ ابراهیمی، نوید کامران و بهنام موسیوند آخرین بار پانزدهم شهریورماه سال ۱۳۹۳ در محل کار بازداشت شدند.

به گفته منابع مطلع، بازداشت آنان با اعمال خشونت زیادی همراه بود.

دادگاه این فعالین سی ام تیرماه ۱۳۹۴ در شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر برگزار شد.

حکم دادگاه ۳۱ مردادماه سال گذشته با حضور آنان در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران ابلاغ شد، طی این حکم آرش صادقی به پانزده سال، گلرخ ابراهیمی به شش سال و نوید کامران و بهنام موسیوند نیز هر کدام به ۱۸ ماه حبس تعزیری محکوم شد. که حکم صادره برای آقای کامران و موسیوند در دادگاه تجدید نظر به ۱۲ ماه کاهش یافت.

آرش صادقی، بهنام موسیوند و نوید کامران پیش از این پرونده نیز سابقه بازداشت و زندانی شدن داشته اند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.