حسین هدایتی «عابر بانک» فوتبال ایران بازداشت شده است

پنجشنبه, 16ام دی, 1395
اندازه قلم متن

دادستان تهران از بازداشت و تعقیب قضایی دو بدهکار کلان که یکی از آنها در حوزه ورزش فعالیت می‌کند، خبر داده است.

جعفری دولت‌آبادی گفت: سیاست دادستانی در مورد بدهکاران کلان بانکی، وصول وجوه بانک‌هاست.

خبرگزاری فارس نوشته است که «با اندکی بررسی مشخص شد این فرد کسی نیست جز آقای “ح- ه” که با یکی از تیم‌های بزرگ ورزشی ارتباط دارد. این فرد که سال‌های گذشته نیز در جریان نقل و انتقالات بازیکنان حضور پررنگی داشته،‌ پیش از این چند بار بازداشت شده است».

فارس نیوز در توضیح علت بازداشت حسین هدایتی می‌نویسد: «اطلاعات تکمیلی حکایت از آن دارد که او در ارتباط با یکی از پرونده‌های پر سر و صدای فساد مالی که اخیراً در کشور مطرح شده است، بازداشت شده».

بازداشت‌های قبلی هدایتی چنان کوتاه مدت بود که هر بار پس از آزادی، هرگونه بازداشت و بازجویی را انکار می‌کرد.

مشخص نیست آیا در پی بالا گرفتن جنگ لفظی سران قوای قضاییه و مجریه این بار نیز بازداشت هدایتی، مانور کوتاه مدتی برای خبرسازی رسانه‌ای باشد، یا اینکه برخلاف بازداشت‌های پیشین، این بار محاکمه خواهد شد.

شهریور ۹۱ وقتی در مراسم معرفی سرمربی گهر دورود غیبت کرد، پرویز مظلومی گفت او عمل جراجی داشته اما رسانه‌های ورزشی خبر بازداشت او به دلیل «بدهی میلیاردی بانکی» را منتشر کردند.

رییس هیات مدیره باشگاه استیل‌آذین هم به خبرگزاری ایسنا گفت ایشان در حال حاضر در باشگاه است و دلیل این شایعه‌سازی‌ها را نمی‌دانیم.

سایت بازتاب در مهر ۹۱ و پس از انتشار خبر زندانی شدن هدایتی، بدهی او به سیستم بانکی را «۱۸۰ میلیارد تومان» برآورد کرده بود.

این سپاهی سابق با بیش از ششصد هزار تعقیب‌کننده در اینستاگرام، از سلبریتی‌های ایرانی در دنیای مجازی محسوب می‌شود.

تصویر «مرد بخشنده» که طی دهه گذشته از آقای هدایتی در برخی رسانه‌های ورزشی ساخته شد، همچنین اعطای لقب «عابر بانک» یا «حاتم طایی» به او، باعث شده که همه روزه صد‌ها کامنت از جویندگان کار یا نیازمندان مالی، ذیل پست‌های او درج شود.

تجربیات فوتبالی آقای هدایتی همیشه ناموفق بوده است. استیل آذین تهران و سمنان، گهر زاگرس دورود و ملوان بندرانزلی با مدیریت یا مالکیت و سهام‌داری هدایتی، موفقیتی کسب نکردند و حتی شکایت به کمیته انضباطی، فیفا و مراجع قضایی از سوی بازیکنان و مربیان را در پی داشت.

روزنامه جام جم در شماره نوروز ۸۷ به شرح دارایی‌های هدایتی پرداخت. مالکیت صنایع استیل‌آذین، کارخانه‌های فولادسازی و ورق، پرورش میگو، برج‌سازی در امارات، اراضی زراعی، بازار مبل و شرکت‌های تجاری در خاورمیانه از جمله فعالیت‌های هدایتی بوده.

جستجو در روزنامه رسمی کشور، فهرست شرکت‌هایی که طی یک دهه تاسیس کرده یا در آن سمتی کلیدی گرفته را نشان می‌دهد: کشت و صنعت خلیج نای‌بند، مدیا گستر رونا، سرمایه‌گذاری اتحاد شکوفا، توسعه صنعت خاور آذین، صنایع گالوانیزه فجر، موسسه رهروان حضرت زهرا، شرکت افروز آذین، توسعه صنعت خاورساز، صنایع غذایی کرانه جنوب البرز و فرآورده‌های لبنی گیلان‌شیر.

با وجود چنین سوابقی، علی کریمی ستاره فوتبال ایران و از بازیکنان سابق استیل آذین گفت: هدایتی ناگزیر شده برای تیمش از تولیدی گمنام ایرانی، لباس رایگان دریافت کند.

تیمی که طبق وعده هدایتی قرار بود سرمربی‌اش را از بین بزرگانی مثل فرانک رایکارد و فاتح تریم انتخاب کند، به خاطر بدهی‌های معوقه، حق تمرین در استادیوم دستگردی را هم نداشت.

مهر ۱۳۹۱ سایت بازتاب نوشت: هدایتی «از بدهکاران سرشناس بانکی که تلاش کرده بود خود را از گزند برخوردهای معمول در امان نگه دارد» بازداشت شده. است کسی که برای ۱۸۰ میلیارد تومان بدهی، فقط هفت میلیارد تومان وثیقه ارائه کرده بود.

در گزارش بازتاب، هدایتی به «پرداخت پول‌های شبهه‌ناک به مداحان مشهور و فعالیت‌های غیرقانونی اقتصادی، تحت پوشش مراسم مذهبی» متهم شد. اتهاماتی که از طرف او بی‌پاسخ ماند.

در همان مقطع، محسنی ‌اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه درباره بازداشت حسین هدایتی گفت: «می‌دانم تحت تعقیب قرار گرفته اما اینکه منجر به بازداشت شده یا خیر اطلاعی ندارم. می‌دانم پرونده‌ای تشکیل شده است و مشکل بانکی دارد».

هدایتی در مصاحبه‌ای که خبرگزاری مهر منتشر کرد، درباره سوابق‌ خود در سپاه پاسداران و خروج از این ارگان گفت: «وقتی از سپاه خارج شدم سردار دهقان فرمانده نیروی هوایی سپاه گفت تو به درد اقتصاد می‌خوری».
از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.