گزارش دبیر کل سابق سازمان ملل درباره ایران

سه شنبه, 21ام دی, 1395
اندازه قلم متن

بان کی مون: حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان اعلام کرد که بودجه حزب الله، حقوق و هزینه‌ها، تسلیحات و موشک‌ها، همه و همه از جمهوری اسلامی ایران تامین می‌شود.

خبرگزاری رویترز مدعی شد که به گزارشی دست یافته که نشان می‌دهد دبیرکل سازمان ملل متحد از نقض احتمالی تحریم‌های تسلیحاتی توسط ایران نگران است.

به گزارش عصر ایران، این خبرگزاری مدعی شده است که به گزارش محرمانه دست یافته که نشان می‌دهد “بان کی مون” دبیر کل سازمان ملل متحد نگرانی خود را نسبت به نقض تحریم‌های شورای امنیت توسط ایران اعلام کرده است.

شورای امنیت سازمان ملل علیه برخی گروه‌ها مانند حزب الله لبنان و حوثی‌ها در یمن تحریم‌هایی اعمال کرده است که به موجب آنها هیچ کشوری نباید اسلحه در اختیار این گروه‌ها قرار دهد.

بر اساس این گزارش دبیر کل سازمان ملل از نقض احتمالی این تحریم‌ها توسط ایران اعلام نگرانی کرده است.

همچنین در گزارش نیمه سالانه دبیر کل به شورای امنیت که قرار است ۲۹ دی‌ماه به این شورا ارائه شود اتهامی از سوی فرانسه به ایران ذکر شده که فرانسه ادعا می‌کند در مارس ۲۰۱۶ یک محموله اسلحه را در شمال اقیانوس هند توقیف کرده است که احتمالا از سوی ایران به مقصد یمن یا سومالی در حرکت بوده است.

بان کی مون که تا پایان سال گذشته میلادی دبیرکلی سازمان ملل متحد را به عهده داشت اکنون جای خود را “آنتونیو گوترس” داده است و این گزارش را وی در آخرین روزهای فعالیت خود به عنوان دبیر کل ارائه کرده بود.

همچنین این گزارش تنها چند هفته پیش از به قدرت رسیدن “دونالد ترامپ” در آمریکا ارائه شده است، کسی که بارها تهدید به لغو توافق هسته‌ای با ایران کرده است.

بان کی مون در این گزارش نوشته است: حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان، ۲۴ ژوئن ۲۰۱۶ در سخنانی که از شبکه تلویزیونی المنار پخش شده، اعلام کرد که بودجه حزب الله، حقوق و هزینه‌ها، تسلیحات و موشک‌ها، همه و همه از جمهوری اسلامی ایران تامین می‌شود.

بان کی مون می‌افزاید: من به شدت نگران این اظهارات هستم که نشانگر انتقال تسلیحات از ایران برای حزب الله لبنان است و این اقدام می تواند مغایر با قطعنامه شورای امنیت باشد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.