محمد سلیمانی و ۱۱ زندانی دیگر در سلول انفرادی در انتظار اعدام/ تصویر

سه شنبه, 21ام دی, 1395
اندازه قلم متن

حقوق بشر ایران، ۲۲ دی ماه ۱۳۹۵: محمد سلیمانی یکی از ۱۲ زندانی زندان ندامتگاه مرکزی کرج است که جهت اجرای حکم به سلول انفرادی منتقل شده و هم اکنون لحظات آخر زندگی را در سلول انفرادی سپری می‌کند.

بنابه اطلاع سازمان حقوق بشر ایران، ۱۸ ماه پیش ماموران اداره مبارزه با مواد مخدر محمد سلیمانی اهل کرمانشاه را بخاطر آنچه اعتراف چند زندانی عنوان شد بازداشت کردند.

متهمان دیگر که از ایشان مجموعا ۸۲۰ گرم کراک کشف شده بود اعتراف کرده بودند که مواد مخدر را از محمد سلیمانی تحویل گرفته‌اند. متهمان دیگر این پرونده یکی به ۱۵ سال و دیگری به حبس ابد محکوم شده‌اند، اما برای سلیمانی در دادگاه انقلاب کرج حکم اعدام صادر شده است.

یکی از نزدیکان سلیمانی می‌گوید: «محمد ۳ کودک ۱، ۲ و ۶ ساله دارد و اگر اعدامش کنند کودکانش یتیم می‌شوند. از وی یک گرم مواد مخدر هم کشف نشده و هیچ اعترافی هم ندارد، فقط بخاطر اعتراف دیگران به اعدام محکوم شده.»

این منبع می‌افزاید: «قرار بود امروز (سه شنبه) حکم ۱۲ نفرشان را اجرا کنند ولی بخاطر فوت آقای رفسنجانی و مراسمات، یکی دو روزی اجرای حکمشان به تعویق افتاده است.»

محمد سلیمانی روز یکشنبه ۱۹ دی ماه به همراه ۱۱ زندانی دیگر به سلولهای انفرادی زندان ندامتگاه مرکزی کرج منتقل شد و همه این زندانیان اکنون در سلول انفرادی در انتظار اجرای حکم اعدام بسر می‌برند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.