محکومیت ۲۰ سال حبس برای چهار شهروند سنی مذهب اهل بوکان

سه شنبه, 5ام بهمن, 1395
اندازه قلم متن

چهار شهروند سنی مذهب اهل بوکان که در پی بازداشت های گسترده شهروندان این منطقه مورخ ۱۵ مهرماه بازداشت شده بودند، هرکدام به ۵ سال حبس محکوم شدند. قاضی صادر کننده حکم، کوه پیمایی این افراد را “مصداق اقدام آنان علیه امنیت ملی” در نظر گرفته است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، چهار شهروند سنی مذهب بوکانی با نام‌های «عبدالغفور آسوار، یعقوب نوره، کمال علی اقدم و هژار فارقی» هرکدام در دادگاه به ۵ سال حبس محکوم شدند.

یک منبع نزدیک به این شهروندان دراین مورد به گزارشگر هرانا گفت: “پرونده این شهروندان ابتدا در دست قاضی دیگری بود که به آنها گفته بود چیزی در پرونده نیست که برای آن حبس صادر شود، اما بعد از آن پرونده دست قاضی دیگری رفت و هر کدام را به ۵ سال حبس محکوم کرد.”

این منبع مطلع در مورد اتهامات و یا فعالیت احتمالی آنها در ادامه توضیح داد: “اینها برای تفریح به کوه رفته بودند. اتهام آنها از همین مورد شکل گرفته. این قاضی قبلا نیز ۱۲ نفر از شهروندان اهل سنت را به دلیل رفتن به کوه به حبس محکوم کرده بود. به آنها گفته بود کوه رفتن شما جزوی از برنامه سازماندهی فعالیت ها علیه امنیت ملی بوده، در صورتی که هیچ چیز در پرونده هایشان نیست که چنین موردی را تایید یا تقویت کند.”

لازم به یادآوری است، روز پنج‌شنبه پانزدهم مهرماه سال جاری، نیروهای امنیتی با یورش هماهنگ به خانه تعداد زیادی از شهروندان ساکن بوکان و حومه آن، با ضرب و شتم اقدام به بازداشت تعداد پرشماری از شهروندان نمودند. دستگیر شدگان ده‌ها نفر از جمله «جوانان و نوجوانان کم سن، بعضی از امامان مساجد و طلبه های آن‌ها» گزارش شده بودند.

اکثر بازداشت شدگان با تودیع وثیقه آزاد شدند، ولی چهار تن از این شهروندان سنی مذهب بوکانی با نام‌های «عبدالغفور آسوار، یعقوب نوره، کمال علی اقدم و هژار فارقی» در بازداشتگاه اداره اطلاعات سپاه سیدالشهدا ارومیه واقع در جاده ارومیه-تبریز نگهداری می‌شدند. این شهروندان طی روزهای گذشته نهایتا پس از دوماه به زندان مرکزی ارومیه منتقل شدند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.