رویترز: ترامپ احکامی برای محدودیت سفر از بعضی کشورها شامل ایران صادر می کند

چهارشنبه, 6ام بهمن, 1395
اندازه قلم متن

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع آگاه گزارش می دهد که دونالد ترامپ قصد دارد روز چهارشنبه احکامی برای محدود کردن مهاجرت از بعضی کشورها که ظاهرا شامل ایران هم خواهد شد امضا کند.

این خبرگزاری به نقل از “دستیاران نمایندگان کنگره و کارشناسان مهاجرت” که نخواستند نامشان فاش شود نوشت که رئیس جمهور آمریکا چندین حکم در زمینه مهاجرت صادر خواهد کرد.

بنابه این گزارش انتظار می رود این احکام شامل محدود کردن ورود به آمریکا برای پناهجویان و بعضی از افرادی از عراق، ایران، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن باشد که ویزای آمریکا دارند.

آقای ترامپ سال پیش بعد از حمله‌های پاریس که ۱۳۰ نفر در آن کشته شدند، گفت که باید به طور موقتی جلوی ورود همه مسلمانان به آمریکا را گرفت. او بعدا تاکید کرد که نه ضدمسلمان بلکه “ضدتروریست” است.

آن طرح با انتقادهای زیادی در داخل و خارج از آمریکا مواجه شد.

او در ماه اوت گذشته همچنین ایران را “بزرگترین حامی تروریسم و اسلام افراطی” توصیف کرد.

او آن زمان قول داده بود اگر رئیس جمهور شود ویزای ورود به آمریکا را از کشورهایی که با تروریسم در ارتباط هستند به حال تعلیق در خواهد آورد و برای کسانی که برای ورود به آمریکا درخواست می‌دهند امتحان عقیدتی خواهد گذاشت.
در آن زمان گفته شد که در این امتحان از شرکت‌کنندگان درباره ارزش‌های آمریکایی مثل آزادی مذهب، برابری جنسیتی و حقوق همجنس‌گرایان سوال خواهد شد.

هیلاری کلینتون رقیب آقای ترامپ در واکنش گفته بود:‌ “این به اصطلاح ‘سیاست’ را نمی توان جدی گرفت… ترامپ با چه رویی این طرح را پیش می کشد درحالی که با برابری در زمینه حق ازدواج (اشاره به همجنسگرایان) مخالف است و کسی را به عنوان یار انتخاباتی خود (مایک پنس) انتخاب کرده که در ایالت ایندیانا قوانین ضدهمجنسگرایی وضع کرده .”

نگاه اعضای دولت ترامپ

بعضی از اعضای کلیدی کابینه و تیم مشاوران آقای ترامپ هم از منع ورود مسلمانان به آمریکا حمایت کرده اند.
جف سشنز که نامزد هدایت وزارت دادگستری آمریکاست از پیشنهاد قبلی آقای ترامپ برای منع موقتی مهاجران از کشورهای اسلامی حمایت کرده است.

به گزارش نیویورک تایمز او سال پیش گفت: “ما هیچ گونه وظیفه اخلاقی یا حقوقی برای ویزا دادن به مردم نداریم. باید با عقل سلیم با تهدید چه کسی- چگونه – کجا برخورد کنیم. (مشکل) ایدئولوژی سمی اسلام است.”

این روزنامه نوشت که مایک پومپئو رئیس سیا و ژنرال فلین مشاور امنیت ملی آقای ترامپ هم عقاید مشابهی دارند.
به نوشته این روزنامه به خصوص ژنرال فلین از عباراتی تند استفاده کرده است.

او در ماه فوریه در توییتر نوشت: “ترس از اسلام منطقی است.”

او اسلام را یک ایدئولوژی سیاسی که به “سرطانی بدخیم” بدل شده توصیف کرده است.

بنابه گزارش ها ژنرال فلین همچنین از ایده واداشتن مسلمانان آمریکا به ثبت کردن نام خود در یک مرکز دولتی برای شناسایی بهتر حمایت کرده است.

باراک اوباما رئیس جمهور قبلی آمریکا استدلال می کرد که چنین شعارهایی به احساسات ضدآمریکایی دامن می زند، بهانه ای برای جذب نیرو به تروریست ها می دهد و بعضی کشورهای خاورمیانه را که آمریکا برای مبارزه با افراط گرایی خشن به آنها نیاز دارد خواهد رنجاند.
از: بی بی سی


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.