دهها هزار نفر در تهران پیکرهای آتش‌نشانان را بدرقه کردند

دوشنبه, 11ام بهمن, 1395
اندازه قلم متن

مراسم تشییع پیکرهای ۱۶ آتش‌نشان حادثه ساختمان پلاسکو، با حضور دهها هزار تن از مردم در تهران در روز دوشنبه ۱۱ بهمن برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری های ایران، پیکر این ۱۶ آتش‌نشان پس از اقامه نماز میت در مصلای تهران در میان انبوهی از شهروندان تهرانی بدرقه شدند.

برپایه گزارش‌ها، شمار بدرقه‌کنندگان به اندازه ای بود که جمعیت به میدان هفتم تیر رسید.

آتش‌‌نشانان با لباس آتش‌نشانی همکاران خود را بدرقه کردند و در تمام ایستگاه های آتش نشانی در ایران، آتش نشان ها به احترام همکاران کشته شده خود خبردار ایستادند.

این مراسم با حضور مقام‌های جمهوری اسلامی ایران، از جمله روسای دو قوه مقننه و قضاییه، و معاون اول رئیس جمهوری ایران و نیز شهردار تهران برگزار شد.

فریدون علی‌تبار، محمد آقایی، محسن قدیانی، حسین حسین‌زاده، علیرضا سفی‌زاده، حسین سلطانی، رضا شفیعی، امیرحسین داداشی، مجتبی کوهی، علی مستوفی، ناصر مهرورز، حامد هوایی، علی امینی، محسن روحانی، رضا نظری و بهنام میرزاخانی از آتش‌نشانانی بودند که در آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو جان خود را از دست دادند.

خبرگزاری ایلنا گزارش داد که شماری از آتش‌نشان با دست و پای شکسته در مراسم حضور یافته بودند که مردم به نشانه قدردانی آنها را به آغوش می‌کشیدند.

قرار است پیکر آتش‌نشان‌های کشته شده در حادثه پلاسکو در قطعه ۵۰ بهشت زهرای تهران به خاک سپرده شود.

ساختمان پلاسکوی تهران که مرکز عمده‌فروشی پوشاک بود، روز ۳۰ دی دچار آتش‌سوزی شد و پس از چند ساعت فرو ریخت.

در این حادثه، چهار تن از شهروندان تهرانی کشته و شش تن نیز مفقود شدند.

این حادثه بسیاری از انتقادها را در مورد نحوه مدیریت بحران برانگیخت.

بسیاری از انتقادها متوجه محمدباقر قالیباف، شهردار تهران بود که چرا بودجه کافی برای تجهیز آتش‌نشانی تخصیص نداده است. آتش‌نشانی تهران نردبان مناسب و بالگرد برای خاموش کردن آتش‌ در اختیار نداشت.

شورای شهر تهران هم دیگر نهادی بود این روزها بسیاری به آن تاختند. عدم تخصص برخی اعضا در مورد مسائل شهری، نبود کنترل کافی بر شهرداری از جمله این انتقادها بود.

همچنین اینکه چرا ساختمان‌های تجاری بدون ایمنی می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند پرسشی بود که ارگان‌های مختلف از قبول مسئولیت در مورد آن شانه خالی می‌کردند.

از سوی دیگر، انتقادهایی نیز متوجه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شد که چرا به ایمنی محیط کار در ساختمان پلاسکو بی توجه بوده است.

در این میان کاربران شبکه‌های اجتماعی در پست‌های متعددی از فرهنگ مواجهه مردم در در برخورد به حادثه انتقاد کردند. راه ندادن به خودروهای اورژانس و آتش‌نشانی و تجمع در محل حادثه در شبکه‌های اجتماعی به نقد کشیده شد.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.