ترامپ محبوب تندروها؛ ایرانیان ماهیت آمریکاستیزی و غرب ستیزی ندارند

چهارشنبه, 13ام بهمن, 1395
اندازه قلم متن

دکتر صادق زیباکلام گفت: همانطور که قبلاً گفته بودم تندروها در ایران از پیروزی ترامپ بسیار خوشحال شدند. اگر دقت کنید تندروها به هیچ وجه به ترامپ حمله نکردند. اگر با نگاهی دقیق تر ارزیابی کنیم نه در نماز جمعه و نه در هیچ یک از اظهار نظر چهره های شاخص اصولگرایان تندرو به هیچ وجه موضع گیری علیه ترامپ صورت نگرفت و این بسیار شگفت انگیز است.

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار انتخاب خبر اظهار داشت: معمولاً زمانی که رئیس جمهور آمریکا تغییر می کند تندروها عنوان می کنند که هیچ چیزی تغییر نکرده و همان سیاست های قبلی همچنان حاکم است و قدرت در دست صیهونیست ها، فراماسونرها و سرمایه دارها است و فرقی نمی کند که دموکراتها پیروز شوند یا جمهوری خواهان به ریاست جمهوری برسند.

وی در ادامه اضافه کرد: با کمی دقت متوجه خواهیم شد که این بار علیرغم دفعه های قبل با آمدن ترامپ هیچ موضع گیری منفی از ناحیه تندروها علیه وی صورت نگرفت.

زیباکلام در ادامه با اشاره به لغو ویزای ایرانیان از سوی آمریکا تصریح کرد: در حقیقت این مصیبتی برعلیه ایرانیان مقیم آمریکا و یا افرادی که می خواهند به آمریکا مسافرت کنند می باشد. اگر دقت کنید مشاهده خواهید کرد که اصولگرایان هیچ گله و شکایتی از ترامپ نمی کنند و دلیلش این است که ترامپ به نوعی محبوب تندروها است و قصد ندارند که علیه او واکنشی نشان دهند.

وی همچنین گفت: یکی دیگر از دلایل عدم ناراحتی تندروها به تصمیم اخیر ترامپ این است که مشکلات این چند میلیون ایرانی که خارج از کشور زندگی می کنند برای تندروها هیچ اهمیتی ندارد و به نوعی عنوان می کنند این ها که آنقدر عاشق رفتن به آمریکا و گرفتن گرین کارت بودند می خواستند نروند و با توجه به اینکه بسیاری از این ایرانیان علیه اصولگرایان و تندروها هستند لاجرم هیچ ابراز ناراحتی نمی کنند.

استاد دانشگاه تهران خاطر نشان کرد: نباید نادیده بگیریم که این مصیبتی که این چند میلیون ایرانی متحمل آن شدند غیرمستقیم به نوعی در آتش آمریکاستیزی و غرب ستیزی تندروها می سوزند.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: همه ما می دانیم که این مسئله تروریسم اسلامی اساساً بین وهابیون و سلفی های تندرو است و حتی یک مورد بمب گذاری یا عملیات تروریستی از ناحیه ایرانیان و شیعیان در هیچ کجای دنیا صورت نگرفته است؛ بنابراین اگر ترامپ ایران را جزء آن ۷ کشور قرار داده دقیقا به خاطر فصای آمریکاستیزی است که تندروها در ایران راه انداختند.

دکتر صادق زیباکلام در پایان خاطر نشان کرد: ایرانیان مقیم آمریکا در حقیقت قربانیان آن سیاست های رادیکال و آمریکاستیزی هستند که تندروها در ایران به راه انداختند.

از: انتخاب خبر


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.