افشین بایمانی؛ گرفتگی عروق قلبی و تعلل در اعزام به مرخصی استعلاجی

چهارشنبه, 20ام بهمن, 1395
اندازه قلم متن

از اعزام افشین بایمانی، زندانی سیاسی به مرخصی استعلاجی علیرغم طی تمام مراحل اداری از جمله تودیع وثیقه جلوگیری می شود. آقای بایمانی که از ۱۶ سال قبل در زندان به سر می برد تاکنون از فرصت مرخصی محروم مانده است با اینحال با توجه به مشکلات قلبی از جمله گرفتگی عروق قلب که مستلزم رسیدگی پیشرفته پزشکی است او اکنون بیش از همیشه به مرخصی استعلاجی و دریافت خدمات پزشکی نیاز دارد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، یک منبع نزدیک به زندانی سیاسی افشین بایمانی در این باره به گزارشگر هرانا گفت: “با توجه به مشکل قلبی که افشین دارد نبایستی با دستبند و پابند به بیمارستان منتقل شود. کلا باید از استرس دور باشد، اما رئیس زندان و دیگر مسئولان برخلاف این موضوع عمل می کنند.”

این منبع مطلع ادامه داد: “افشین مدت حبس زیادی تحمل کرده، طولانی مدت در انفرادی بوده، در زندان امکانات درمانی مورد نیاز وی نیست. روزی چندین قرص از جمله قرص فشار، آسپرین، نیتروگلیسیرین و غیره مصرف می کند.”

منبع نزدیک به آقای بایمانی در پایان تاکید کرد: “همه کارهای اداری مربوط به مرخصی از جمله تودیع وثیقه را انجام داده، نامه مرخصی اش هم آماده است اما معلوم نیست به چه دلیلی مسئولین زندان در اعطای مرخصی تعلل می کنند.”

در همین رابطه هرانا پیش تر گزارش کرده بود، این زندانی سیاسی مورخ بیستم شهریور ماه سال جاری به بیمارستان قلب و عروق تهران اعزام شده است.

بنابر آخرین گزارشات، افشین بایمانی با خطر سکته قلبی مواجه است. پزشکان پس از معاینه او اعلام کرده اند تعدادی از رگهای قلب او مسدود شده و نیاز به جراحی و رسیدگی پیشرفته دارد.

دوران طولانی زندان برای افشین بایمانی که متأهل و پدر دو فرزند است علاوه بر مشکلات جسمی نظیر بیماری قلبی و سنگ کلیه، مسائل عدیده ای را نیز برای خانواده اش ایجاد کرده است.

افشین بایمانی زندانی سیاسی سالن ۱۲ زندان رجایی شهر کرج، در ۱۵ شهریور ۱۳۷۹ به اتهام کمک به فرار برادر خود «مهدی بایمانی» که با سازمان مجاهدین خلق مرتبط بود بازداشت و به اعدام محکوم شد، این حکم در دادگاه تجدید نظر تایید شد اما پس از ۶ سال حکم وی به حبس ابد تقلیل یافت.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.