فاکس نیوز: ایران موشک آماده پرتاب را از روی سکو جابجا کرده است

چهارشنبه, 20ام بهمن, 1395
اندازه قلم متن

تصاویر ماهواره ای فاکس نیوز از سکوی پرتاب موشک در سمنان ایران

شبکه فاکس نیوز آمریکا اعلام کرد که در روزهای اخیر تغییر و تحولاتی در محل پرتاب آزمایشی موشک‌های ایران دیده شده و نشان می دهد ایران از پرتاب یک موشک منصرف شده است.

بنا به گزارش این خبرگزاری، تصاویر ماهواره‌ای نشان دادند که جمعه ۱۵ بهمن ماه یک موشک سفیر بر سکوی پرتاب در نزدیکی سمنان قرار داده شده بود.

جمعه همان روزی بود که آمریکا ۲۵ شخصیت حقیقی و حقوقی را در رابطه با آزمایش‌های موشکی ایران تحریم کرد. این در حالیست که چهار روز بعد، یعنی سه‌شنبه ۱۹ بهمن، در تصاویر ماهواره‌ای دیگر اثری از موشک مذکور روی سکوی پرتاب نبود.

بنا به گزارش فاکس نیوز، مقام‌های آمریکایی صحت تصاویر و جابجایی‌ها را تایید کرده‌اند. موشک سفیر دارای خصوصیات یک موشک قاره پیماست و ایران از آن برای قرار دادن ماهواره در مدار زمین استفاده کرده است.

این خبر فاکس در حالی است که یک هفته پیش نیز این شبکه از آزمایش موشک بالستیک خرمشهر خبر داد. ایران ابتدا واکنشی نشان نداد اما بعد تایید کرد که آزمایش موشکی داشته است.

براساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، ایران از آزمایش موشک بالستیک با قابلیت کلاهک اتمی منع شده است.

این آزمایش موشکی منجر به نشست اضطراری شورای امنیت شد. سپس دولت ترامپ واکنش تندی نشان داد.

مقامات دولتی آمریکا در پی این آزمایش هشدار دادند که گزینه نظامی علیه ایران از روی میز خارج نشده است. آمریکا همچنین نام ۲۵ شخص حقیقی و حقوقی را به تحریم های موشکی ایران اضافه کرد.

ایالات متحده آزمایش‌های موشکی ایران را مغایر با قطعنامه سازمان ملل می داند اما ایران معتقد است که این موشک‌ها برای حمل کلاهک هسته‌ای طراحی نشده و ناقض قطعنامه‌های شورای امنیت نیست.
از: صدای آمریکا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.