امضای قرارداد اصولی فروش ۱۳۵۰ اتوبوس اسکانیا به ایران

دوشنبه, 25ام بهمن, 1395
اندازه قلم متن

شرکت خودروسازی سوئدی «اسکانیا» اعلام کرد که موافقتنامه اصولی صادرات ۱۳۵۰ اتوبوس به ایران را امضا کرده است. این موافقتنامه به معنی قرارداد نهایی نیست، اما پیش زمینه امضای قرارداد به شمار می رود.

کیهان نوین: این موافقتنامه در جریان سفر استفان لوفین، نخست وزیر سوئد، همراه با برخی از اعضای دولت و یک هیئت تجاری بزرگ این کشور به ایران امضا شد.

شرکت اسکانیا روز یکشنبه ۲۴ بهمن در وب سایت رسمی خود نوشت که این تفاهمنامه برای ارسال اتوبوس های شهری به اصفهان و چهار شهر دیگر از جمله مشهد، با شرکت سرمایه گذاری شهر آتیه و شرکت تولیدات صنعتی عقاب افشان امضا شده است و اولین محموله اتوبوس ها در اواخر سال جاری میلادی تحویل داده خواهد شد.

به نوشته وب سایت رسمی شرکت شهر آتیه، این شرکت سهامی خاص از جمله شرکت های صد در صدی بانک شهر است. بر اساس اطلاعات سایت رسمی بانک شهر، سهامداران این نهاد مالی نیز شهرداری های ۹ استان، از جمله استان تهران، مشهد و اصفهان هستند.

شرکت عقاب افشان نیز از سال ۲۰۰۰ میلادی، نمایندگی نمایندگی فروش و مونتاژ اتوبوس‌های شرکت اسکانیا در ایران را دارد.
اسکانیا می گوید که ۳۵۰ دستگاه اتوبوس به اصفهان تحویل داده می شود و ۱۰۰۰ دستگاه به چهار شهر دیگر ایران تحویل داده خواهد شد تا اقدامی برای حل بخشی از مشکل رفت و آمد شهری ایران باشد.

این گزارش حاکیست که مشکل آلودگی هوای ناشی از بخش حمل و نقل ایران طی سال های گذشته افزایش یافته است و نه تنها جان انسان ها و زندگی آنها را تحت شعاع قرار می دهد، بلکه از لحاظ اقتصادی نیز به ایران ضربه می زند.
شرکت اسکانیا افزود که این شرکت «با محصولات خود سعی دارد بهینه ترین دستگاه ها را با کمترین آلودگی تحویل ایران دهد.»

بر اساس آمارهای رسمی وزارت نفت، هم اکنون سالانه ۶۰۲ میلیون تن دی اکسید کربن از بخش های مختلف ایران وارد هوا می شود که سهم بخش حمل و نقل، ۲۵ درصد است.

روز شنبه ۲۳ بهمن از قول رییس هیئت اقتصادی، صنعتی و بازرگانی سوئد نوشت که دو شرکت خودرویی سوئدی اسکانیا و ولوو با خط کامل تولید به ایران می آیند.

منصور معظمی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، نیز با اشاره به اینکه شرکت های سوئدی در ۱۹ زمینه همکاری با سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به تفاهم رسیده اند، گفت که «در حال مذاکره با ولوو و اسکانیا برای افزایش تولید خودروهای سنگین هستیم.»

ایران در پی اجرای برجام در دی ماه سال گذشته و لغو تحریم های مرتبط با برنامه هسته ای اش، قراردادهایی را با برخی از کشورهای اروپایی در زمینه های مختلف از جمله خرید هواپیماهای مسافربری امضا کرده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.