بازداشت فاروق ایزدی محقق و مترجم بهایی

سه شنبه, 26ام بهمن, 1395
اندازه قلم متن

روز گذشته فاروق ایزدی، محقق و مترجم بهایی در منزلش بازداشت شد. نیروهای امنیتی بیش از هزار جلد کتاب و وسایل الکترونیکی-ارتباطی وی را توقیف کردند. این شهروند بهایی در حال حاضر در زندان اوین تحت بازجویی قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ساعت ۱۰:۳۰ صبح روز یکشنبه ۲۴ بهمن ماه ۹۵، فاروق ایزدی، محقق و مترجم بهایی در منزلش بازداشت شد.

هنگام بازداشت این شهروند بهایی، ماموران امنیتی حدود ۱۳۰۰ جلد کتاب، کامپیوتر، موبایل و وسایل شخصی وی را توقیف کردند.

یک منبع نزدیک به خانواده ایزدی با اعلام این خبر به گزارشگر هرانا گفت: “امروز پس از مراجعه به دادگستری به دخترآقای ایزدی اطلاع داده اند که در اوین پذیرش شده و تا ده روز تحت بازجویی خواهد بود. همچنین تفهیم اتهام نیز شده اند و اتهام واهی و کلی انجام فعالیت غیر قانونی علیه امنیت به ایشان نسبت داده شده.”

آقای ایزدی پیش از نیز سابقه بازداشت و تحمل حبس دارد. این شهروند بهایی در دهه شصت بازداشت و به اعدام محکوم شده بود اما بعدا به ده سال زندان تخفیف پیدا کرد و نهایتا بعد از گذراندن پنج سال زندان، آزاد شد.

فاروق ایردی یک مرتبه نیز در سال ۷۴ بازداشت شده است.

منبع نزدیک به خانواده ایزدی همچنین تاکید کرد: “وی از لحاظ جسمانی بسیار ضعیف و بیمار هستند و مرتب دچار خونریزی بینی میشوند که دکترها قادر به تشخیص سبب آن نشده اند. در زمان دستگیری سمت چپ بدنشان درد میکرده و در وضعیت خوبی نبوده اند. افت فشار و افت ضربان قلب نیز از دیگر موارد بیماری ایشان است.

ماموران با حکم دادگستری به سراغشان آمدند و اکنون در اوین هستند ولی اطلاعی نداریم که چه ارگانی مسئول دستگیری ایشان است.”


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.