لیلا حقیقت جو از زندان اوین آزاد شد

یکشنبه, 1ام اسفند, 1395
اندازه قلم متن

شب گذشته، لیلا حقیقت جو خواهر فاطمه حقیقت جو، نماینده دوره ششم مجلس در تهران، با تودیع وثیقه موقتا تا زمان برگزاری دادگاه از زندان اوین آزاد شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، لیلا حقیقت جو، خواهر فاطمه حقیقت جو، «آخر وقت» شب گذشته ۳۰ بهمن ماه ۹۵ با تودیع قرار وثیقه تعیین شده از سوی بازپرسی، موقتا از بند زنان (نسوان) زندان اوین آزاد شد.

خانم حقیقت جو ۲۹ آذرماه سال جاری در منزل خود توسط ماموران نهاد اطلاعات بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد.

این شهروند بعد از ۴۲ روز نگهداری در سلول های انفرادی و بازجویی در بند ۲۰۹، روز یکشنبه مورخ دهم بهمن ماه به بند نسوان (زنان) زندان اوین منتقل شده بود.

انتقال و نگهداری لیلا حقیقت جو در این بند درحالی بود که یک منبع نزدیک به وی در این باره به گزارشگر هرانا گفته بود: “هنوز از دلیل بازداشت، اتهامات احتمالی و اینکه پرونده وی در چه مرحله ای است اطلاعی نداریم.”

پیشتر، بنفشه خانی، مادر لیلا حقیقت جو در نامه ای ضمن تائید بازداشت فرزندش، خواستار آزادی وی شده بود.

خانم خانی در نامه خود نوشته بود که «معلوم نیست چه ارگانی لیلا را به چه جرمی بازداشت کرده است.»

بنفشه خانی ضمن ابراز بی‌اطلاعی از محل بازداشت فرزندش، از مقام‌های قوه قضاییه، رییس جمهوری ایران و نهادهای بازداشت کننده خواسته بود تا هرچه سریع‌تر لیلا حقیقت جو را آزاد کنند.

مادر لیلا حقیقت جو گفته بود، فرزندش چند باری تلفنی با همسرش تماس گرفته است ولی امکان بیان دلایل بازداشت و نحوه نگهداری یا محل بازداشت را نداشته است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.