اعتصاب غذای وحید صیادی نصیری در زندان اوین

یکشنبه, 1ام اسفند, 1395
اندازه قلم متن

وحید صیادی نصیری، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین از سه روز پیش در اعتراض به عدم رعایت قانون تفکیک جرایم دست به اعتصاب غذا زده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، وحید صیادی نصیری، زندانی سیاسی محبوس در اندرزگاه ۴ زندان اوین از تاریخ ۲۷ بهمن ماه دست به اعتصاب غذای اعتراضی زده است.

یک منبع نزدیک به این زندانی سیاسی در این باره به گزارشگر هرانا گفت: “روز ۲۶ بهمن چند زندانی عادی وحید را مورد توهین و ضرب و شتم قرار داده بودند که وی روز بعد از طریق مسئولین بند خواستار رسیدگی شده بود اما متاسفانه حتی مسئول بند حاضر به دیدار با او نیز نشده بود.”

این منبع در مورد وضعیت جسمی آقای صیادی نیز افزود: “عصر امروز در چکاپ انجام شده فشار خون او ۱۰ روی ۸ بوده و وزنش از هم از ۸۸ کیلو به ۸۵ رسیده است. ضمن اینکه صبح امروز نیز در حمام به دلیل افت فشار زمین خورده بود و بهیار بهداری وی را در اتاقش ویزیت کرده.”

گفتنی است، مورخ ۲۴ آذرماه دادگاه تجدیدنظر وحید صیادی نصیری در شعبه ۵۴ به ریاست قاضی بابایی برگزار شده است اما این زندانی سیاسی هنوز هیچ حکمی دریافت نکرده.

پیش از این، آقای صیادی از تاریخ ۲۵ مهرماه، در اعتراض به ۱۳ ماه بلاتکلیفی پرونده خود دست به اعتصاب غذا زده بود. این زندانی سیاسی با اتهامات «توهین به مقدسات، توهین به رهبری و تبلیغ علیه نظام» در دادگاه بدوی به ۸ سال حبس محکوم شد. اما با گذشت ۱۳ ماه از تاریخ صدور حکم اولیه و اعتراض وی، جلسه دادگاه تجدید نظر برای وی برگزار نشده بود.

نهایتا بعد از یک اعتصاب غذای طولانی مدت، وحید صیادی، درپی مشخص شدن زمان دادگاه تجدیدنظر، به اعتصاب غذای خود پایان داد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.