ضرب و شتم، اعتصاب غذا و انتقال به انفرادی غلامرضا (روبین) شاهینی در زندان گرگان

یکشنبه, 1ام اسفند, 1395
اندازه قلم متن

غلامرضا (روبین) شاهینی شهروند دوتابعیتی ایرانی-امریکایی محبوس در زندان گرگان، پنج روز پیش توسط گارد زندان مورد ضرب و شتم و توهین قرار گرفته، بعد از اعلام اعتصاب غذا به سلول انفرادی منتقل شده است. از وضعیت آقای شاهینی که از بیماری آسم رنج می برد، بعد از انتقال به انفرادی، اطلاعی در دست نیست.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، یک منبع آگاه از وضعیت غلامرضا (روبین) شاهینی شهروند دوتابعیتی ایرانی-امریکایی محبوس در زندان گرگان در این باره گفت: “پنج روز پیش مامورین زندان ریختند داخل بند و رضا را ضرب و شتم کردند. وی مورد توهین هم قرار گرفته مثلا به او گفته اند تو گروگانی، فکر کردی امریکایی هستی چه غلطی می توانی بکنی؟”

این منبع مطلع در ادامه افزود: “بعد از این وضعیت رضا اعلام اعتصاب غذا کرده و به سلول انفرادی منتقل شده است که از آن پس اطلاعی از وضعیت او در دست نیست. رضا آسم دارد و اعتصاب غذا برایش خطرناک است.”

منبع نزدیک به آقای شاهینی در پایان تاکید کرد: “آزار و اذیت رضا در زندان گرگان از مدتها پیش هم وجود داشته. مثلا برخلاف سایر زندانی ها حق استفاده از کتابخانه را ندارد. هر بار هم به بهانه های مختلف حتی به خاطر صحبت کردن با زندانی ها، مرتب احضار شده.”

غلامرضا (روبین) شاهینی شهروند دوتابعیتی ایرانی-امریکایی در تیرماه سال جاری در شهر گرکان توسط سپاه نینوا استان گلستان بازداشت و با اتهامات امنیتی در شعبه ۱ دادگاه انقلاب گرگان به ۱۸ سال حبس محکوم شد. با این وجود، بر اساس حکم صادره که این خبرگزاری پیش از این منتشر کرده، ماده ۱۳۴ در مورد این زندانی اعمال شده و مجازات اشد، یعنی ۹ سال از این حکم حبس قابلیت اجرایی دارد.

بازداشت این شهروند ایرانی-آمریکایی در تاریخ ۲۵ تیرماه صورت گرفته بود، ماموران بازداشت کننده با نشان دادن حکم بازداشتی که وی را به اقدام علیه امنیت ملی متهم می کند منزل مسکونی را تفتیش کرده و لوازم شخصی و الکترونیکی وی را همراه با او با خود بردند.

 لازم به یادآوری است بازداشت شهروندان خارجی به خصوص ایرانیانی که تابعیت مضاعف آمریکا را دارند بعضا متاثر از شرایط سیاسی بین دو کشور صورت میگیرد به طوریکه در آخرین رویداد همزمان با توافق اتمی بین دو کشور تعدادی از این شهروندان ایرانی-آمریکایی زندانی وجه المصالحه روابط بین دو کشور شدند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.