صدور حکم ۴۵ سال حبس برای چهار فعال ترک در تهران

چهارشنبه, 4ام اسفند, 1395
اندازه قلم متن

دادگاه عمومی و انقلاب شهرستان بهارستان در استان تهران، چهار فعال ترک (آذری) را جمعا به ۴۵ سال حبس و تبعید محکوم کرد. هر چند اتهام تشکیل جمعیت غیر قانونی در خصوص صدور این رای معیار قرار گرفته است با اینحال اسناد دادگاه نشان دهنده این است افراد مورد اشاره هیچ فعالیت خشونت آمیزی نداشته و بیشتر در حوزه های فرهنگی و زبانی فعالیت داشته اند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، بر اساس حکم صادره در دادگاه عمومی و انقلاب شهرستان بهارستان در استان تهران، آقای اکبر آزاد روزنامه نگار و پژوهشگر به به تحمل ۱۰ سال حبس تعزیر و ۲ سال تبعید به شهرستان دره شهر از توابع استان ایلام، آقای علیرضا فرشی به تحمل ۱۵ سال حبس تعزیری و ۲ سال تبعید به شهرستان باغملک از توابع استان خوزستان، آقای بهنام شیخی به تحمل ۱۰ سال حبس تعزیری و ۲ سال تبعید به شهرستان مسجد سلیمان از توابع استان خوزستان و حمید منافی به تحمل ۱۰ سال حبس تعزیری و ۲ سال تبعید به شهرستان ازنا از توابع استان لرستان محکوم شدند.

مجموع احکام حبس این چهار شهروند معادل ۴۵ سال حبس است.

برگزاری مراسم بزرگداشت روز جهانی زبان مادری در سال ۹۳ از مهمترین مصادیق اتهامی این افراد است هر چند، در حکم صادره «مشارکت در تشکیل جمعیت به منظور بر هم زدن امنیت کشور» اتهام وارده به آنان ذکر شده است.

در متن دادنامه صادره، بصورت مشخصی این افراد به دلیل باورهای فکری و فعالیت های فرهنگی، زبانی مسالمت آمیز خود مورد تفتیش عقاید و محکومیت قرار گرفته اند.

لازم به ذکر است این حکم که روز اول اسفند ماه صادر شده، در روز جاری و همزمان با روز جهانی زبان مادری به این فعالین ابلاغ شده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.