انوشه انصاری و فیروز نادری، فضانورد و پژوهشگر ناسا نمایندگان اصغر فرهادی در مراسم اسکار شدند

جمعه, 6ام اسفند, 1395
اندازه قلم متن

از راست: انوشه انصاری، اصغر فرهادی و فیروز نادری

اصغر فرهادی، کاندیدای جایزه اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان اسکار ۲۰۱۷ از آن‌جا که خود در مراسم اسکار حضور نخواهد داشت اولین گردشگر فضایی زن و یک مدیر اجرایی ناسا را که هر دو ایرانی ـ آمریکایی هستند به‌عنوان نمایندگان خود در مراسم معرفی کرد.

سایت ورایتی روز جمعه ۲۴ فوریه / ۶ اسفند ضمن اعلام این خبر نوشته است نمایندگان اصغر فرهادی در مراسم اسکار ۲۰۱۷، مهندس انوشه انصاری که به‌عنوان اولین گردشگر فضایی زن شناخته شده و دکتر فیروز نادری، مدیر سیستم‌های اکتشاف خورشیدی در ناسا، سازمان ملی هوانوردی و فضایی آمریکا، هستند.

اصغر فرهادی، کارگردان سینمای ایران که فیلم اخیرش «فروشنده» یکی از پنج فیلم نهایی نامزد بخش بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان اسکار شده است، چندی پیش در بیانیه‌ای اعلام کرد که در مراسم اسکار امسال در کنار دیگر اهالی سینما شرکت نخواهد کرد. او این تصمیم را در اعتراض به دستور مهاجرتی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر ممنوعیت سفر شهروندان هفت کشور از جمله ایرانیان به آمریکا گرفت.

تهیه‌کننده فرانسوی فیلم «فروشنده»، الکساندر ماله- گی، چهارشنبه ۲۲ فوریه / ۴ اسفند در ایمیلی اعلام کرد که در همبستگی با اصغر فرهادی در مراسم اسکار شرکت نخواهد کرد و هیچ‌کدام از دست‌اندرکاران فیلم نیز به مراسم نخواهند رفت.

ترانه علیدوستی، بازیگر فیلم «فروشنده» هم اعلام کرده بود که در اعتراض به طرح دونالد ترامپ برای محدود کردن صدور ویزای آمریکا از جمله برای شهروندان ایران، در مراسم اسکار شرکت نخواهد کرد.

پیش‌تر، سخنگوی آکادمی اسکار در بیانیه‌ای احتمال جلوگیری از ورود اصغر فرهادی و بازیگران فیلمش را به آمریکا «شدیداً نگران‌کننده» خوانده و آن را محکوم کرده بود.

مراسم اسکار یکشنبه شب ۲۶ فوریه ۲۰۱۷، در لس‌آنجلس برگزار می‌شود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.