نحوه درآمدزایی شهرداری تهران: اول مجوز دادند بعد ۲۳ میلیارد تومان عوارض گرفتند سپس تخریب کردند+ اسناد

سه شنبه, 10ام اسفند, 1395
اندازه قلم متن

اسناد نشان می دهد، شهرداری نه تنها مجوز ساخت طبقات هفتم و هشتم ساختمان علاءالدین را به مالکان آن داده بلکه ۲۳ میلیارد تومان هم عوارض برای این دو طبقه دریافت کرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، این روزها در حالی پاساژ علاءالدین به نماد مسئولیت پذیری و قاطع بودن شهرداری تهران در برخود تا تخلف‌های ساختمانی تبدیل شده است که طبق اسناد، خود شهرداری مجوز ساخت طبقه هفتم این بنا را به مالکان آن داده و بابت آن هم ۲۳میلیارد تومان به عنوان عوارضی دریافت کرده است.

 با صدور حکم دادستانی و رأی کمیسیون ماده ۱۰۰ مبنی بر تخریب طبقه اضافی(غیرمجاز) پاساژ علاء الدین و تأمین موارد ایمنی، عملیات تخریب طبقه هفتم این مجتمع از هجدهم آبان سال جاری شروع و در نهایت یکشنبه گذشته طبقه هفتم پاساژ علاءالدین و ۹۹ باب مغازه این طبقه توسط پیمانکار شهرداری به طور کامل تخریب شد.

در حالی تخریب طبقه هفتم این بنا از دو سال گذشته مطرح شد که مالکان این پاساژ می گویند برای اضافه کردن این طبقه هم مجوز شهرداری و هم مجوز سازمان نظام مهندسی را کسب کرده بودیم و همچنین بابت آن ۲۳ میلیارد تومان عوارضی به حساب شهرداری وایز کردیم که اسناد آن هم موجود است.

مالکان این بنا می گویند اگر اضافه کردن این طبقه تخلف محسوب می شود چرا شهرداری با صدور مجوز ساخت آن موافقت کرد و امروز چند ده ساختمان با شرایط علاءالدین در تهران وجود دارد که شهرداری هیچ حساسیتی نسبت به آنها نشان نداده است.

البته چندی پیش  مهدی چمران؛ رییس شورای شهر تهران در حاشیه بازدید از ساختمان علاءالدین درباره پرداخت ۲۳ میلیارد عوارضی طبقه هفتم این ساختمان از سوی مالکان به شهرداری مدعی شده بود که «  معلوم نیست این پول‌ها برای چه بوده و به طور قطع برای ساختن این طبقات نبوده است.»

حال اینکه اسنادی در اختیار خبرگزاری ایلنا قرار گرفته که نشان می دهد، ۲۳ میلیارد تومان پرداخت شده بابت عوارضی طبقه هفتم پاساژ علاءالدین بوده است.

از: ایلنا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.