طوفان توئیتری برای آزادی عبدالفتاح سلطانی

پنجشنبه, 12ام اسفند, 1395
اندازه قلم متن

دوستان گرامی، خانم مائده سلطانی، فرزند عبدالفتاح سلطانی، وکیل حقوق بشری و یکی از بنیانگذاران کانون مدافعان حقوق بشر، به مناسبت ۲۰۰۰ روز حبس ایشان با ارسال پیامی از همگان درخواست کرده امروز در طوفان توییتری برای آزادی او مشارکت کنند.

او از جمله نوشته است:

«حبس پدرم  اول مارس ۲۰۰۰ روزه شد. به مناسبت این روز غمگین کمپینی آغاز شده و امیدواریم که با طوفان توییتری فردا شب بتوانیم به هدفمان برسیم.

طوفان توییتری

#۲۰۰۰Days

 پنجشنبه ساعت ۸ شب به وقت تهران 

۱۷:۳۰ به وقت اروپای مرکزی 

۱۱:۳۰ به وقت شرق آمریکا»

ما به سهم خود از طریق

@fidh_fa

 در این کمپین شرکت خواهیم کرد

متن پیشنهادی جامعه دفاع از حقوق بشر در ایران به فارسی:

@Khamenei_fa @Rouhani_ir عبدالفتاح سلطانی را آزاد کنید.دفاع از حقوق_بشر جرم نیست #FreeSoltani #ForFreedom #2000Days http://freedom-defenders.org

متن پیشنهادی به انگلیسی:

#Iran @Khamenei_ir @HassanRouhani #2000Days @JZarif #FreeSoltani! Defending human rights is not a crime #ForFreedom http://freedom-defenders.org/

——————-

فدراسیون بین‌المللی جامعه‌های حقوق بشر سه سال پیش در مارس ۲۰۱۴ کمپینی برای آزادی مدافعان حقوق بش (از جمله عبدالفتاح سلطانی) به راه انداخت. بعضی از مدافعان حقوق بشر همچون محمد سیف‌زاده در این میان آزاد شده‌اند. در بیانیه این کمپین در آن زمان از جمله آمده است:

«فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر «کمپینِ برای آزادی» (ForFreedom#) را برای سرعت بخشیدن به آزادی ۱۶ تن از اعضای زندانی خود در سراسر جهان آغاز کرد. «کمپینِ برای آزادی» (ForFreedom#) دارای یک وبگاه, یک تصویر برانگیزنده و یک هشتگ (ForFreedom#) است. «کمپینِ برای آزادی» (ForFreedomm#) قصد دارد صدای کسانی باشد که از تمام مدافعان حقوق بشر زندانی دفاع می کنند.

 عبدالکریم لاهیجی، رییس فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر، با نقل شعار این کمپین گفت: « اگر ما سخن بگوییم، آنها بیرون می آیند. دست یافتن به آزادی مدافعان حقوق بشری که خودسرانه زندانی شده اند آرزوی غیر عملی نیست. بسیج نیروهای ما هر سال به آزادی شماری از آنها می انجامد. »

وبگاه این کمپین وضعیت ۱۶عضو فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر را که در بحرین، بلاروس، ایران، ازبکستان، سوریه، تایلند و ترکیه زندانی هستند، شرح می دهد. در این وبگاه، سازمان‌های عضو فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر و همکاران آنها می توانند به معرفی دیگر مدافعان حقوق بشر زندانی بپردازند.

این کمپین به زبان های انگلیسی، اسپانیایی و فرانسوی به راه افتاده است و به زودی به زبان های عربی و روسی نیز ترجمه می شود.

با کلیک در اینجا به صفحه کمپین بروید و عکس های مدافعان حقوق بشر زندانی عضو فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر را ببینید.»

متن کامل این بیانیه را در اینجا ببینید: http://www.fidh.org/article15031

جامعه دفاع از حقوق بشر در ایران (عضو فدراسیون بین‌المللی جامعه‌های حقوق بشر)ـ

——————————————-League for the Defence of Human Rights in Iran (LDDHI) – FIDH member جامعه دفاع از حقوق بشر در ایران (عضو فدراسیون بین‌المللی جامعه‌های حقوق بشر)ـ فیس بوک  http://www.facebook.com/lddhi.fidh E-mail: lddhi(at)fidh.org یا lddhi.fidh(at)gmail.com Twitter: @fidh_fa Youtube: https://www.youtube.com/c/LDDHIFIDH صفحه ایرانِ فدراسیون بین‌المللی جامعه‌های حقوق بشر FIDH’s Iran page


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.