بیش از یک‌ماه ونیم برنامه غذایی نامناسب در زندان تبریز

سه شنبه, 17ام اسفند, 1395
اندازه قلم متن

از بیش از یک ماه و نیم پیش، برنامه غذایی «صبحانه پنیر، نهار برنج خالی، شام سوپ» در زندان تبریز سرو می شود. این برنامه غذایی درحالی «به بهانه» تعمرات آشپزخانه توسط مسئولین این زندان اجرا شده که اکثر زندانیان توان مالی خرید اغذیه مناسب خود از فروشگاه زندان را نداشته و دچار سوء تغذیه شده اند. از سوی دیگر به گفته خانواده های این زندانیان، از اعزام به بهداری زندانیان با مشکلات گوارشی نیز ممانعت بعمل می آید.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، «صبحانه پنیر، نهار برنج خالی، شام سوپ» از ابتدای بهمن ماه سال جاری برنامه غذایی زندانیان در زندان تبریز است.

بر اساس گزارشات متعدد خانواده های زندانیان در زندان مرکزی تبریز، این اقدام توسط مسئولین، به دلیل تعمیرات آشپزخانه زندان اعمال شده است.

یکی از اعضای خانواده این زندانیان به گزارشگر هرانا گفت: “به بهانه تعمیرات آشپزخانه صبحانه پنیر می دهند، نهار برنج خالی و شام سوپ. تصور کنید یک ماه و نیم زندانیان بایستی به همین شکل غذا بخورند. برخی از زندانیان امکان مالی دارند و می توانند از فروشگاه خرید کنند اما بقیه زندانیان چه؟”

به گفته عضو دیگری از خانواده های زندانیان تبریزی، اکثریت زندانیان پول خرید از فروشگاه آن هم به صورت طولانی مدت را ندارند و این موضوع باعث بوجود آمدن سوء تغذیه در زندانیان شده است.

این منبع آگاه در ادامه تاکید کرد: “زندانی ما دچار سوء تغذیه شده، معده اش دیگر غذاهای بی کیفیت زندان را نمی پذیرد و هر غذایی که بخورد بالا می آورد و از طرف دیگر او را هم به بهداری نمی فرستند. نمی دانیم باید به چه کسی شکایت کنیم.”


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.