معاون اول روحانی: رشد اقتصادی به ۸.۹ درصد رسید/ رشد اقتصادی بدون احتساب بخش نفت ۶ درصد است

سه شنبه, 17ام اسفند, 1395
اندازه قلم متن

اسحاق جهانگیری گفت: امروز ۵۰ میلیون نفر از مردم کشور سهامدار هستند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، اسحاق جهانگیری صبح امروز در مراسم رونمایی از ساماندهی طرح سهام عدالت با اشاره به مهار تورم گفت: رشد اقتصادی در ۹ ماهه امسال ۸٫۹ درصد شده و بدون در نظر گرفتن حوزه نفت به ۶ درصد رسیده است.

وی افزود: امروز شاهد آن هستیم که رشد اقتصادی منفی وجود ندارد و در پرتو سیاست های اقتصاد مقاومتی ثبات اقتصادی به کشور باز گشته است.

معاون اول رئیس جمهور افزود: میزان درآمد سرانه در روستاها روندی کاهنده داشته و به ۴۰ درصد و در شهرها به ۲۰ درصد رسیده است. البته این آمار برای سال‌های ۸۶ تا ۹۲ است و دولت باید قدرت خرید مردم را افزایش دهد.

جهانگیری یکی از مهمترین طرح‌های دولت را طرح تحول سلامت عنوان کرد و گفت: بیش از ۱۰ میلیون نفر اکنون تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند که اکثر آنها از روستائیان و حاشیه نشین‌ها هستند.

معاون اول رئیس جمهور افزود: سهام عدالت به معنای آن است که ۵۰ میلیون نفر از محل سود سهام برخوردار می شوند.

وی گفت: با تخفیفاتی که به دو دهک پایین داده شده مردم مالک بخشی از دارایی‌های دولت خواهند شد. تا کنون ۲۷ میلیارد تومان از محل سود سهام عدالت بابت پرداخت اقساط به خزانه واریز شده و میزان دارایی‌ها به بیش از ۵۵۶ میلیارد تومان می‌رسد.

جهانگیری گفت: صدها هزار میلیارد تومان از دارایی‌های دولت به مردم منتقل می‌شود و از این پس مردم می‌توانند علاوه بر خرید و فروش سهام عدالت در مدیریت بنگاه‌ها دخالت داشته و سود سهام دریافت کنند.

معاون اول رئیس جمهور خاطرنشان کرد: امروز ۵۰ میلیون نفر از مردم کشور سهامدار هستند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.