«فساد» در شهرداری اهواز: چهار کارمند و مدیر بازداشت شدند

چهارشنبه, 18ام اسفند, 1395
اندازه قلم متن

رئیس شورای شهر اهواز از ورود «دستگاه‌های امنیتی» کشور به موضوع بازداشت چند مدیر شهرداری این شهر ابراز نگرانی کرد و دو عضو دیگر این شورا گفتند که این بازداشت‌ها تا زمانی که «اتهام‌ها» ثابت نشده٬ نباید علنی می‌شد.

به گزارش روز دوشنبه، ۱۶اسفند، در خبرگزاری مهر٬ هوشنگ شیرمردی، رئیس این شورا، در جلسه علنی شورای شهر اهواز گفت که دستگاه‌های امنیتی از «آگاه‌ترین» دستگاه‌ها هستند و ورود آنها به پرونده شهرداری این شهر وی را «نگران» کرده است.

آقای شیرمردی افزود که پیشتر از شهردار اهواز خواسته است آن ‌دسته از مدیرانی را که در معرض اتهام هستند جابه‌جا» کند و اگر به این «تذکر» توجه می‌شد٬ «شاهد این بازداشت‌ها نبودیم».

رئیس شورای شهر اهواز افزود که «اکنون ما باید از مردم عذرخواهی کنیم٬ چرا که مسائل بسیار فراتر از این است. اگر این مسائل صحت داشته باشد به شخصه از شهردار می‌خواهم استعفا» کند.

کاظم سواری٬ عضو شورای شهر اهواز گفت که این جلسه باید «غیرعلنی» برگزار می‌شد و اطلاعات مربوط به این بازداشت‌ها نباید در «واتس‌اپ» و «تلگرام» منتشر می‌شد.

به گفته آقای سواری، در رابطه این بازداشت‌ها «نه اتهامی ثابت شده و نه دستگاه‌های امنیتی ـ قضایی اطلاعاتی منتشر کرده‌اند که بتوان آنها را بازگو کرد.»

وی در عین حال تهدید کرد اگر چنین روالی در برخورد با مدیران بازداشت شده ادامهیابد «من هم مجبورم بسیاری از مسائل را رسانه‌ای کرده و پشت پرده‌ها را آشکار کنم.»

حسین حیدری٬ دیگر عضو شورای شهر اهواز هم در این جلسه گفت که «اتفاقات ناگواری رخ داده و به حیثت سازمانی شهرداری و شورای شهر خدشه وارد شده است.»

حیدری افزود که «درست است که مردم محرم هستند ولی دلیل نمی‌شود که هر موضوع محرمانه‌ای را به اطلاع مردم برسانیم.»

روز ۱۰ اسفند ماه امسال برخی رسانه‌ها از بازداشت پنج نفر از کارکنان شهرداری اهواز که در میان آنها برخی مدیران عالی‌رتبه نیز بود خبر دادند.

خبرگزاری مهر مرجع بازداشت این پنج نفر را وزارت اطلاعات و اتهام این افراد را «فساد» اعلام کرده بود.

این خبرگزاری نوشته بود که «از مدت‌ها قبل، تخلف‌های صورت گرفته این افراد به شهرداری اهواز از سوی نهادهای مختلف گوشزد شده بود.»

«مشکلات مالی و استخدامی» بخشی از «تخلف‌های» صورت گرفته این افراد اعلام شده است.

خبرگزاری ایرنا نیز افراد بازداشت شده را یکی از شهرداران مناطق اهواز و سه معاون وی معرفی کرده و از «احتمال بازداشت افراد دیگری در رابطه با این پرونده» خبر داده بود.

این خبرگزاری اضافه کرده بود که مسئولان دادگستری و سازمان بازرسی استان پیش از این نسبت به «تخلفات مالی» در شهرداری‌های استان خوزستان هشدار داده بودند.

دور جدید بازداشت برخی کارمندان و مدیران شهرداری‌‌های استان خوزستان از دوشنبه هفته گذشته با بازداشت شهردار و تعدادی از کارکنان یکی از شهرداری‌های این استان آغاز و به بازداشت چهار نفر از مدیران شهرداری اهواز ختم شد.

خردادماه امسال نیز یک کلاهبرداری در شهرداری اهواز کشف و عوامل آن بازداشت شدند.

روز ۱۰ اسفند ماه امسال نیز هوشنگ شیرمردی٬ رئیس شورای شهر اهواز با اشاره به بازداشت برخی مدیران شهرداری اهواز گفت که «در رابطه با مدیران ناکارآمد که دستگیر شدند ۵۳ تذکر کتبی به شهرداری داده بودیم.»

شیرمردی افراد بازداشت شده را شهردار منطقه ۲، مدیر امور اداری شهرداری اهواز، مدیرعامل سازمان پسماند و یک کارمند کارگزینی معرفی کرده بود.

طبق بعضی از نظرسنجی‌ها، از نظر مردم ایران بانک‌ها٬ دادگاه‌ها و شهرداری‌ها «فاسد‌ترین» نهاد‌ها در جمهوری اسلامی شناخته می‌شوند.

از جمله ۶۳ درصد از شرکت‌کنندگان در نظر‌سنجی موسسه آی‌پز که نتایج آن اسفندماه سال گذشته منتشر شد اعلام کرده بودند که شهرداری را سومین نهاد فساد در ایران می‌دانند.

شهرداری‌ها در ایران ارتباط تنگاتنگی با شوراهای شهری و روستایی دارند و در سال‌های اخیر گزارش‌های متعددی از بازداشت اعضای برخی شورا‌ها در چند نقطه کشور منتشر شده است.
از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.