آمریکا: باید نیروهای ایران را از سوریه بیرون راند

پنجشنبه, 19ام اسفند, 1395
اندازه قلم متن

نیکی هیلی نمایندۀ آمریکا در سازمان ملل

ناصر اعتمادی

نمایندۀ آمریکا در سازمان ملل، نیکی هیلی، دیروز چهارشنبه هشتم مارس گفت که ایالات متحد آمریکا از روند صلح در سوریه تحت هدایت سازمان ملل پشتیبانی می کند و اینکه این کشور نباید به مأمن تروریست ها تبدیل شود. نمایندۀ آمریکا در سازمان ملل در ادامه افزود : “مهم‌تر از همه این است که باید ایران و همۀ نیروهای وابسته اش را از سوریه بیرون راند.”

نیکی هیلی این سخنان را در گفتگو با خبرنگاران پس از نشست ویژه شورای امنیت سازمان ملل دربارۀ سوریه پشت درهای بسته اظهار داشت. او گفت : “اکنون مسئله این است که راه حل سیاسی ای برای بحران و جنگ سوریه پیدا شود. به این معنا که سوریه دیگر نمی تواند به مأمن تروریست ها تبدیل شده و در نتیجه باید اطمینان حاصل کرد که ایران و همۀ نیروهای وابسته اش از سوریه خارج شوند.”

جمهوری اسلامی ایران هزاران نیروی نظامی در پشتیبانی از رژیم بشار اسد به سوریه اعزام کرده و از شبه نظامیان شیعه عراق و حزب الله لبنان در سوریه پشتیبانی می کند.

اسرائیل از حضور مستمر نیروهای نظامی جمهوری اسلامی ایران در خاک سوریه و در مجاورت مرزهای خود ابراز نگرانی کرده است و آن را تهدید جدی علیه امنیت خود می داند.

نخست وزیر اسرائیل، بنیامین نتانیاهو، قرار است امروز پنجشنبه برای ملاقات با رییس جمهوری روسیه، ولادیمیر پوتین، عازم مسکو شود. موضوع گفتگوهای او با رهبر کرملین رسیدن به توافق برای پایان دادن به جنگ سوریه است. نخست وزیر اسرائیل گفته است که جمهوری اسلامی ایران در صدد است که به حضور نظامی اش در سوریه استمرار ببخشد و همزمان رژیم بشار اسد در تلاش است که در بلندی های جولان جبهه ای علیه اسرائیل بگشاید.

از: ار اف ای


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.